گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۲ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان اردل پلاک‌کوبی شد

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اردل، ازهویت گذاری 2هزار راس دام سبک وسنگین تاکنون دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، روح الله سعیدی گفت: دراین شهرستان تعداد ۷هزار و۵۰۰راس دام سنگین و۲۷۵هزار راس دام سبک وجود دارد که ازابتدای اجرای طرح هویت گذاری تاکنون نزدیک ۲هزار راس دام سبک وسنگین هویت گذاری شده است که این روند ادامه دارد.

وی،بیان کرد: هویت‌گذاری دام یکی از پروژه‌های اساسی است که جلوگیری از قاچاق دام و حفظ ذخایر ژنتیکی را به همراه دارد به همین دلیل توجه بیشترما نسبت به اجرای این طرح را دو چندان می‌سازد.

وی،با اشاره اینکه، دامپروری پیشه قدیمی است که از روزگار گذشته در مناطق روستایی و عشایری جریان داشته است به نحوی که باید گفت بخش اعظم اقتصاد به پرورش دام در این نواحی بستگی داردافزود: حال این نعمت خدادادی گاه توسط سودجویان مورد قاچاق قرار می‌گیرد و از این رو ضربه و خسارت جبران ناپذیری را به اقتصاد وارد می‌سازد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل افزود : هویت‌گذاری برای رصد کردن محصولات دامی از دید بهداشتی بودن مطرح شده است و این موضوع برای شناسایی دام به عنوان اینکه در برنامه‌های اصلاح نژاد دام بتوان حیوانات را انتخاب کرد نیز بسیار مورد اهمیت است.

قابل ذکراست: اجرای این طرح به این صورت است که روی گوش تمامی دام‌ها یک پلاک ۱۵ رقمی بین المللی استاندارد نصب می‌شود که هر یک از این ارقام معنا و مفهوم خاصی دارد و با این شماره کلیه اطلاعات دام ذخیره و دام شناسایی می‌شود

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا