گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فارس قطب تولید دام سبک در کشور است

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: با توجه به ظرفیت ویژه ای که در استان فارس در تولید دام وجود دارد استان فارس اولین استان کشور در تولید دام سبک کشور است.

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: با توجه به ظرفیت ویژه ای که در استان فارس در تولید دام وجود دارد استان فارس اولین استان کشور در تولید دام سبک کشور است.
عباس اکبری شریف عصر سه شنبه در حاشیه نشست بررسی شرایط تولید قراردادی گوشت قرمز در شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان فارس دارای ظرفیت‌های متعددی در تولید گوشت قرمز بوده از این رو این استان می‌تواند شرایط مطلوبی برای تولید گوشت قرمز در کشور داشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس توانمندی‌هایی که در استان فارس وجود دارد مقرر شده تا بیش از ۱۵۰ هزار رأس دام سبک به استان فارس وارد شود تا زمینه تولید گوشت قرمز مناسب در این استان فراهم گردد.
اکبری شریف با تاکید بر این موضوع که با تأمین نهاده مورد نیاز فعالان این بخش می‌توان به سود حداکثری دست یافت تصریح کرد: با استفاده از نهاده‌های مناسب و تأمین نهاده مورد نیاز فعالان تولیدکننده گوشت قرمز و دام سبک در کشور این امیدواری وجود دارد که بتوان نیاز کشور را از طریق ظرفیت‌های داخلی تأمین نمود تا مدیریت جامعی نیز بر بازار عرضه گوشت قرمز نیز داشت.
مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور افزود: با توجه به مسائل مطرح شده شرکت پشتیبانی امور دام آمده در یک قالب تولید قراردادی بر اساس نهاده مدت داری که به مدت چهار ماه حداقل در اختیار دامدار قرار می‌دهد شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که دامدار بتواند در یک بستر مناسب دام خودش را به درستی پروار کند.
وی با تاکید بر اینکه این مدل از تولید و این نوع قرارداد نفع اولش برای دامدار و به سود دامداری است که منابع مالی محدودی دارد، گفت: با هدفمندسازی یارانه‌ها منابع مالی دامدار به شدت محدود شده و این محدودیت سبب شده که دامدار برای استمرار دوره پرواربندی دچار یک سری مشکلات شود

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا