گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای گره بان ، روستای ایرانی با معماری روسی

روستای گره بان، روستای زیبا در شهرستان هرسین استان کرمانشاه قرار دارد، معماری این روستا الهام گرفته از معماری اروپاییان است.

این روستای زیبا در شهرستان هرسین استان کرمانشاه قرار دارد، معماری روستای گره بان الهام گرفته از معماری اروپاییان است. این روستا برای اهل حقی ها مکانی مقدس است. روستایی مذهبی که محل دفن بسیاری از بزرگان دین است. خیلی ها روستای گره بان را به خاطر گلاب و عرقیات آن می شناسند که هم در کشور و هم به خارج از کشور صادر می شود که از جمله این کشورها می توان به فرانسه اشاره کرد که در تولید عطر با کیفیت از آنها استفاده میشود. بازدید از این روستا به دلیل ناهمواری و خاکی بودن جاده در ماه هایی از سال امکان پذیر است. قبل از رفتن به روستا حتما از باز بودن این روستا اطمینان داشته باشید که برای رفتن به روستا بعد از ورود به کرمانشاه و گذر از پلیس راه، تابلوی هرسین را خواهید دید. ۲۰کیلومتر پس از رفتن به راه هرسین منطقه ای سرسبز با معماری روسی را مشاهده خواهید کرد.

کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش و تولید نهال و گل و گلاب محمدی و گیاهان دارویی ازجمله اشتغالات اهالی گره بان است. با توجه به خاک حاصلخیری که در این منطقه وجود دارد و همت بلندی در انجام فعالیت های تولیدی به صورت با کیفیت دارند که مبین آن برندهای عرقیات گیاهی با نام همین روستاست که شهرت جهانی دارند و گلاب گل محمدی و عرق نعنای این منطقه به سراسر کشورهای جهان صادر می گردد.

در روستای گره‌بان، مکان مقدسی به نام اجاق حضرت آقا بخش وجود دارد و به همین خاطر هر روز سال به غیر از روزهای جمعه در این روستا که اهالی‌اش اهل حق هستند، نذری پخش می‌شود. مریدان این خاندان همه ساله به دفعات جهت زیارت اجاق و تربت سلسله سادات و مسندنشینان خاندان و مکان پاک گره‌بان از اقصی نقاط کشور میهمان این مکان مقدس می‌گردند.

بیشتر بخوانبد:

جذب گردشگر با خانه های کاه‌گلی روستای باباشیخعلی کرمانشاه
جاذبه های گردشگری فراوان روستای خانقاه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا