گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

جذب گردشگر با خانه های کاه‌گلی روستای باباشیخعلی کرمانشاه

باباشیخعلی روستایی است در یک جلگه هموار و حاصلخیز در کرمانشاه. این روستا از توابع شهرستان سنقر و کلیایی است و در کنار رودخانه و در میان سبزه‌زارها و باغ‌ها و بیشه‌ها قرار گرفته است.

شهرستان سنقر و کلیایى از نواحى جالب توجه استان کرمانشاه است که در جلگهٔ هموار و زیبایى واقع شده و اطراف آن را رودخانه، سبزه‌زار، باغات و بیشه‌زار های دیدنی فرا گرفته است. قلل کوه‌هاى اطراف این شهرستان تا اواخر تابستان از برف زمستانى مى‌درخشند و از جهات طبیعى واجد ارزش‌هاى جهانگردى مى‌باشد .شهرستان سنقر و كلیایی همانطور كه از نامش پیداست از دو بخش اصلی سنقر و كلیایی تشكیل شده كه هر یك دارای دهستان ها و روستاهای خوش آب و هوا و سرسبزی می باشند. دهستان ستر در بخش كلیایی یكی از دهستان های پر جمعیت به لحاظ تمركز روستایی است. یكی از روستاهای تابعه آن روستای باباشیخعلی کرمانشاه با دارا بودن ۵۱ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۱۱نفر می باشد.

اغلب اهالی روستا باباشیخعلی کرمانشاه کشاورز، باغدار، دامدار و کارگر هستند. زنان این روستا علاوه بر کار در مزرعه و باغ و کارهای روزمره خانه، در ساخت صنایع دستی این روستا نقشی فعال دارند. از جمله این صنایع دستی می‌توان به قالی و گلیم‌بافی با رنگ‌های متنوع و نقش‌های زیبا اشاره کرد.

زبان و گویش مردم در این منطقه كُردی و تركی است و مذهب اغلب مردم نیز شیعه می باشد.

این روستا یكی از روستاهای قدیمی ست و آثاری از زندگی گذشتگان در آن یافت می شود . از آن جمله می توان به قلعه و تپه ای در اطراف روستا كه در نزدیكی كوه زن و مرد واقع شده اشاره كرد . از افراد قدیمی كه در این روستا زندگی می كردند و دارای املاك فراوان بوده اند می توان به فردی به نام “حسین قلی خان ” اشاره كرد كه بر اساس گفته ها، وی فردی بسیار مردم دار و كوشا در آبادانی و كمك رسانی به همنوع بوده است و خانه كاه گلی او همچنان سرپا و پذیرای مهمانان و گردشگران روستا می باشد. پیش از آنکه هوا زیاد سرد شود و بادهای زمستانی وزیدن بگیرند، می‌توان سری به این روستا زد.

۰%

امتیاز کاربر: ۲.۳ ( ۲ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا