گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

زنده نگه داشتن صنایع دستی و سنتی با ارائه اموزش‌های مهارتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنایع دستی شهرستان میبد بر زنده نگه داشتن و حفظ این ظرفیت‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنایع دستی شهرستان میبد بر زنده نگه داشتن و حفظ این ظرفیت‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.

«محمدرضا سپهری» در حاشیه بازدید از کارگاه‌های زیلو، سفال و کاشی و سرامیک شهرستان میبد که عصر سه‌شنبه شانزدهم بهمن‌ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان میبد به لحاظ جهانی شدن صنعت زیلو دارای پتانسیل‌های ارزشمندی است که باید با مهیا کردن شرایط، این پتانسیل‌ها را در کنار دیگر صنایع دستی و سنتی شهرستان، زنده و پابرجا نگه داشت.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی برای افراد در شرایط فعلی جامعه، اظهار کرد: باید در هنر صنعت زیلو، محصولات با کاربرد سنتی را به حالت مدرن تبدیل و از ترکیب ایجاد شده محصولات زیلویی برای استفاده به عنوان لوازم جانبی اتومبیل ،کیف و کفش بهره گرفت.

سپهری عنوان کرد: از انجایی که ماده اولیه بافت زیلو پنبه است و برخلاف الیاف مصنوعی به لحاظ بهداشتی بودن ضرری به همراه ندارد، می‌توان از زیلو به عنوان فرش سلامت یاد کرد و باید سعی کنیم که این فرهنگ گذشتگان را با آموزش‌های مهارتی در استان یزد و شهرستان میبد حفظ کنیم‌.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توسعه هر چه بیشتر صنعت کاشی و سرامیک با ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز به جوانان تاکید کرد و گفت: باید در مصارف داخلی از این صنعت حمایت کرد و با توسعه صادرات در این بخش برای کشور ارزآوری بیشتری کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا