گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشد ۲۹ درصدی تولید بچه ماهی قزل آلا در استان مرکزی

در تولید بچه ماهی قزل آلا شاهد رشد ۲۹ درصدی هستیم. به عبارت دیگر در سال جاری ۲۱ میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه و در سال گذشته ۱۶میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی فعالیت های ۱۰ ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

حسن اکبری گفت: عملکرد این حوزه در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود.

وی ابراز کرد: در سال جاری در بخش رهاسازی بچه ماهی قزل آلا ۱۶ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شد.

این رقم در مقایسه با سال قبل که ۱۰ میلیون قطعه بود،۶۰ درصد از خود نشان می‌دهد.

مدیرشیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی بیان کرد: همچنین در سال ۹۸ تعداد ۳۵۴ واحد پرورش قزل آلا ایجاد شد که نسبت به سال ۹۷ میزان ۳۸ درصد رشد داشته است.

شیلات در این بخش در سال گذشته ۲۵۵ واحد پرورش قزل آلا ایجاد کرده بود.

وی افزود: در تولید بچه ماهی قزل آلا شاهد رشد ۲۹ درصدی هستیم. به عبارت دیگر در سال جاری ۲۱ میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه و در سال گذشته ۱۶میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا تولید شد.

اکبری اظهار داشت: در ۱۰ ماه امسال همچنین ۱۱ میلیون قطعه ماهیان زینتی تولید شد که پارسال این میزان ۹میلیون و۵۰۰هزار قطعه بود و این آمار نشان دهنده رشد ۱۶ درصدی در این بخش است.

وی گفت: شش هزار و۶۸۰ قطعه بچه ماهی خاویاری  نیز در ۱۰ ماهه سال ۹۸ رهاسازی شد.

این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۷ کار رهاسازی سه هزار و۵۰۰ قطعه ماهی انجام شده بود و این رقم نمایانگر رشد مطلوب ۹۱ درصدی است.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی در ادامه خاطر نشان ساخت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۸۰ هزار قطعه زالوی طبی تولید شد در حالی که در ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه زالوی طبی تولید شده است.

وی افزود: بر همین اساس شاهد رشد ۷۶ درصدی تولید زالوی طبی هستیم.

وی میزان تسهیلات مطلوب آبزی پروری و کارخانه در ۱۰ ماه سال ۹۸ را ۷۹۵ هزار و ۷۰۰ مورد عنوان و اضافه کرد طی همین مدت در سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد.

مدیر شیلات و امور و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی در خاتمه ابراز امیدواری کرد عملکرد این بخش تا پایان سال جاری افزایش یابد و رشد قابل توجهی در این حوزه به وقوع پیوندد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا