گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برپایی ۵ بازارچه موقت فروش صنایع‌دستی در کلیبر طی سال ۹۸

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، از برپایی ۵ بازارچه موقت فروش صنایع‌دستی در شهرستان کلیبر طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز شنبه ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: رونق تولید و فروش صنایع‌دستی در کلیبر به عنوان شهرستانی که ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی آن گردشگران بسیاری را جذب زیبایی‌های خود کرده است، عاملی برای افزایش ارزآوری، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و… خواهد بود.

آبدار افزود: با اقدامات مناسب از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و نمایشگاه‌های دوره‌ای، برپایی بازارچه‌های موقت فروش صنایع‌دستی و صدور پروانه‌های تولیدی انفرادی و کارگاهی می‌توان قدم مؤثری در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید صنایع‌دستی این شهرستان، برداشت.

او با اشاره به صدور ۷ پروانه تولید انفرادی در کلیبر در یک سال اخیر، ادامه داد: همچنین ۶ پروانه تولید انفرادی و ۱ پروانه تولیدی کارگاهی این شهرستان نیز تمدید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: در طول این مدت ۵ نمایشگاه دوره‌ای و ۵ بازارچه موقت فروش صنایع‌دستی در محدوده کلیبر برپا شده است.

او در ادامه به تسهیلات اعطا شده در زمینه صنایع‌دستی، اشاره کرد و گفت: یکی از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اعطای تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر دست است که در این راستا مبلغی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون ریال از محل طرح تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی اعطا شده است.

آبدار در خاتمه افزود: ۱۶ دوره آموزشی کوتاه مدت صنایع‌دستی برای ۱۵۹ نفر از علاقه‌مندان این حوزه طی سال ۹۸ در شهرستان کلیبر برگزار شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا