گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اشتغال‌زایی برای ۱۱۰ نفر در گلخانه گل رز آبیک

استاندار قزوین به همراه دیگر مسؤولان استانی و شهرستان آبیک از واحد گلخانه گل رز آبیک بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، جمالی‌پور استاندار قزوین به همراه معاونان استانداری، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد پور فرماندار آبیک دیگر مسؤولان شهرستان از واحد گلخانه پارسیان تولیدکننده گل رز شهرستان آبیک بازدید کردند.

جمالی‌پور افزود: این واحد گلخانه در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار و ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیر بنا در سال ۹۰ تأسیس شده که که نوع سازه ونلوهلند و شیشه‌ای است.

او با بیان اینکه در این واحد سالانه بیش از دو میلیون گل شاخه بریده تولید می‌شود، افزود: برای راه اندازی این واحد تولیدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

استاندار قزوین ادامه داد: این واحد گلخانه به بیش از ۳۰ بهره‌بردار گلخانه‌ای ۱۱ استان کشور خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود که می‌توان گفت به پایلوت آموزش تبدیل شده است. همچنین خدمات دانش فنی در زمینه پرورش گل رز با کارشناسان هلند، کنیا و فرانسه صورت می‌گیرد و ۳۵ درصد گل رز گلخانه مذکور به بازار خارجی و ۶۵ درصد به بازار داخلی اختصاص دارد.

او در پایان تأکید کرد: این واحد گلخانه توانسته برای ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در منطقه شغل ایجاد کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا