گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین آغاز به کار کرد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای اولین بار در کشور و در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان، فرآیند تبدیل ضایعات و تفاله زیتون به کود آلی در این استان آغاز به کار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، آبرادات مصلایی با اعلام این مطلب افزود: این فرآوری در مجتمع کشت و صنعت خندان واقع در بخش طارم سفلی با سرمایه گذاری ۱۳  میلیارد تومان شروع به کار کرده است.

وی اضافه کرد: این واحد قادر است سالانه با جذب ۳۰هزار تن تفاله و ضایعات زیتون، بیش از ۱۰ هزار تن انواع کودآلی و مواد مورد استفاده برای تهیه خوراک دام و طیور را فرآوری کند.

مصلایی بیان داشت: یکی از مسائل و مشکلات فرآوری و روغن کشی زیتون در مناطق طارم سفلی، تولید ضایعات، پساب و تفاله‌های حاصل از فرآیندهای انجام شده بود و مشکلات و مخاطرات جدی زیست محیطی به همراه داشت که اکنون این فرآوری از زیان و خسارت بیشتر در محیط جلوگیری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: راه‌اندازی این واحد که حاصل مشاوره‌های کارشناسی مدیریت صنایع تبدیلی و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بوده به همراه تکنولوژی نوین و دانش بنیان گامی مهم در راستای تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد : راه اندازی این واحد علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای ۱۶ نفر به ایجاد ارزش افزوده و تقویت زنجیره تولید منجر شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا