گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سالانه بیش از ۸ هزار تُن گوشت در بوکان تولید می‌شود

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بوکان گفت: سالانه بیش از هشت هزار تُن گوشت سفید و قرمز در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، انور امینی‌خواه ، اظهار کرد: از مجموع گوشت‌های تولید شده در این شهرستان، ۲ هزار و ۸۰۰ تُن آن گوشت سفید و پنج هزار و ۵۰۰ تن دیگر آن گوشت قرمز است.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز تولیدی در این شهرستان نیز از مجموع پنج واحد پرواربندی بره و گوساله و دیگر اماکن دامی سنتی شهرستان تولید می‌شود، افزود: امسال تاکنون سه هزار و ۱۸ تن گوشت در این شهرستان تولید شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ کیلو افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ واحد مرغداری گوشتی در بوکان وجود دارد، افزود: از مجموع این واحدهای تولیدی ۴۶ واحد فعال است که سه واحدآن مرغ مادر گوشتی است.

وی از وجود یک واحد مزرعه پرورش بوقلمون در این شهرستان نیز خبر داد و اضافه کرد: سالانه در این واحد نیز پنج هزار قطعه بوقلمون تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

امینی‌خواه اضافه کرد: یک واحد پرورش بز داشتی ۵۰ راسی برای نخستین بار در سطح شهرستان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

سرپرست جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه سالانه ۲۳ هزار و ۲۳۷ تن شیر در دامداری‌های سنتی و صنعتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، افزود: هم‌اکنون ۹۰ درصد شیر تولیدی این شهرستان در مناطق روستایی این شهرستان تولید می‌شود.

وی در خصوص میزان تولید عسل در این شهرستان نیز اضافه کرد: میزان تولید عسل در زنبورستان‌های این شهرستان امسال با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به پارسال به بیش از ۱۴۰ تن رسیده است.

امینی خواه تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد اشتغال شهرستان بوکان در بخش کشاورزی است و هم‌اکنون ۱۸۰  هزار راس دام سبک و ۳۵ هزار راس دام سنگین و یک واحد صنعتی ۱۰۰ راسی فعال در این شهرستان وجود دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا