گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پرورش انبوه قارچ‌های ضدسرطانی گانودرما در استان قزوین

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت : محققان این مرکز با دستیابی به فناوری پرورش قارچ‌های ضدسرطانی گانودرما با حفظ کامل خواص درمانی آن در استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، بابک قرالی افزود : پرورش این قارچ ها برای آنکه  خواص درمانی خود را حفظ کنند به یک سری تکنیک های خاص و  یک فرایند علمی نیازمند است و تاکنون پرورش محدود این محصول در برخی مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان کشور انجام شده اما تولید آن بصورت انبوه نبوده است.

وی اظهار داشت :  امسال در مرکز تحقیقات کشاورزی استان قزوین ۱۵ کیلو قارچ گانودرما تولید شد که با تلاش محققان این مرکز قرار است با اختصاص فضاهای مناسب، تولید و بسته بندی انبوه این نوع قارچ که دارای خواص درمانی فوق العاده ای است به شکل انبوه در آینده آغاز شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین با بیان اینکه ؛ رشد علم همراه با افزایش جمعیت و نیاز شهروندان به تامین غذا موجب شده تا  کشورها بیشتر به فکر توسعه و تقویت کشاورزی و بهره‌گیری از علم برای گسترش تولید محصولات کشاورزی باشند .

قرالی اضافه کرد : در کشور ما نیز بخش مهمی از تحقیق، پژوهش و کمک به تولید علم و فناوری در بخش کشاورزی توسط مراکز تحقیقات کشاورزی انجام می شود.

وی ؛  تولید حشرات برای مبارزه بیولوژیکی با آفات در مزارع به جای کودهای شیمیایی، شناسایی و معرفی ۴۰ گونه گیاهی گرده افشان به کشاورزی ایران و دنیا، تهیه نقشه ژنتیکی گوسفند دوقلوزای نژاد شال، تکثیر بذر کینوا معروف به خاویار گیاهی و از گیاهان مقام به شوری خاک،معرفی ارقام جدید زیتون، انگور و کلزا به کشاورزان از دیگر اقدامات این مرکز تحقیقاتی است .

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا