گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کارگروه احداث شهرک ماهیان زینتی کاشان تشکیل شد

برای بررسی طرح پیشنهادی احداث شهرک‌ ماهیان زینتی با حضور نماینده مردم کاشان و‌ آران و‌بیدگل درمجلس شورای اسلامی ، مدیر شیلات استان، معاون شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ،مدیرجهادکشاورزی و جمعی از مسئولان ادارات کاشان وکارشناسان در شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در اصفهان، در این نشست  که پس ازچندین جلسه کارگروه توسط شیلات استان وبازدیدها و ارائه دستورالعمل و  موارد فنی وبهداشتی تولید ماهیان زینتی کاشان به شرکت شهرکهای صنعتی استان  ، مشاور فنی پروژه، طرحهای  پیشنهادی برای احداث شهرک‌ را  ارائه کرد و مراتب  بررسی کارشناسی قرار گرفت. و تصمیم نهایی درمورد  ابعاد هر واحد ،جاده دسترسی و فضای نمایشگاهی وسایر ملزومات گرفته شدو مقرر گردید تا بهمن ماه زیرساخت های شهرک آماده شود. و برای واگذاری واحدها قدم اول برداشته شود.

در این  بخشی از این برنامه مدیر جهاد کشاورزی کاشان یادآورشد:  رونق پرورش ماهیان زینتی در کاشان با به کارگیری آخرین روش های علمی ، فنی و مهندسی مراکز تحقیقاتی و شیلات و همکاری و هماهنگی با مروجان و کارشناسان اداره امور دام این مدیریت با ایجاد گلخانه ها به منظور بهینه سازی مصرف سوخت ، تکثیر نژادهای جدید در جهان نه تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری نموده، بلکه موجب ارز آوری و رونق صادرات ماهیان زینتی به سایر کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس ، آذربایجان ،ترکمنستان و… شده است.

تولیدماهیان زینتی این شهرستان بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مستقیم  و ۳ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند، حدود ۹۰ درصد استخرهای پرورش ماهیان زینتی اغلب در منطقه راوند و فین کاشان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا