گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ایجاد اشتغال پایدار با صنعت زنبورداری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل، از شرایط مساعد اقلیمی این شهرستان و ظرفیت بالا در صنعت زنبورداری و تولید عسل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل از شرایط مساعد اقلیمی این شهرستان و ظرفیت بالای این شهرستان در صنعت زنبورداری و تولید عسل خبر داد.

دکتر روح‌الله سعیدی گفت: میانکوه و دیناران شهرستان اردل با وجود داشتن شرایط اقلیمی متنوع و گونه‌های فراوان گیاهی معطر، از دیرباز بهعنوان خاستگاه حرفه زنبورداری و تولید عسل بوده  و عسل با کیفیت، طبیعی و شیرین دیناران ومیانکوه، ثمره همین تنوع گونه‌های گیاهی است.

وی با اشاره به اینکه در نواحی مختلف این شهرستان این ظرفیت بسیار عالی وجود دارد، گفت: در سرشماری زنبورستان‌ها درسال جاری تعداد ۴۳۸۷۴ کلنی در شهرستان ثبت شده است که پیش‌‌بینی می‌شود منجر به تولید ۳۸۰ تن عسل شود.

سعیدی اظهارکرد: این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از معضلاتی که گریبانگیر جامعه شده بیکاری جوانان است، مشاغلی از جمله پرورش زنبورعسل که علاوه بر هزینه کم، نگهداری، سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد، گامی در راستای اقتصاد داخلی و رونق تولید است و درآمد خوبی نیز هم از محل تولید عسل و هم از محل سایر تولیدات جانبی از آن حاصل می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل گفت: شغل زنبورداری با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولیدکننده، می‌تواند در شهرستان اردل برای بسیاری از افرادی که جویای کار بوده و دارای سرمایه اندکی هستند، به‌عنوان شغل پر درآمد و پایدار محسوب شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا