گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات در سال ۹۸

مدیرکل امور آب کشاورزی معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سه سال پیش 17 میلیارد تومان اعتبار به قنوات اختصاص داده‌شده بود که سال گذشته این رقم به 62 میلیارد تومان رسید و در سال جاری این اعتبارات به 140 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

رضا سرافرازی مدیرکل امور آب معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قنوات اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ۴۰ هزار رشته قنات فعال داریم که ۱۴ درصد از اراضی آبی کشور متکی به این قنوات هستند و حدود ۶ میلیارد مترمکعب میزان آب‌رسانی این قنوات است.

وی افزود: قنوات علاوه بر نقش پررنگ در تولید محصولات کشاورزی، از بُعد امنیتی، سیاسی و پدافند غیرعامل مخصوصاً در نواحی مرکزی و شرقی دارای اهمیت هستند.

مدیرکل امور آب کشاورزی معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با پراکندگی استانی قنوات در کشور خاطرنشان کرد: بیشتر قنات‌ها در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، سمنان و اصفهان فعال هستند و بهره‌برداران از قنوات هم عموماً کشاورزان خرد هستند که سطح اراضی کوچکی دارند.

وی افزود: از دیرباز مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری از قنوات وجود داشته و در حال حاضر هم این منابع آب‌رسانی توسط مردم به‌صورت خودجوش نگهداری و لایروبی می‌شود اما در بحث تجهیز قنات به تحکیم قنات، نصب درپوش، مهار قنوات از خطر سیل و کَوَل گذاری قنات با اعتبارات اختصاص‌یافته انجام می‌شود

سرافرازی در رابطه با دریافت اعتبارات برای تجهیز قنوات تصربح کرد: سه سال پیش ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به قنوات اختصاص داده‌شده بود که سال گذشته این رقم به ۶۲ میلیارد تومان رسید و در سال جاری این اعتبارات به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است اما وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اعتبار بیشتر برای احیا و نگهداری از قنوات است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا