گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

روستای برغان منطقه ییلاقی استان البرز

جاذبه های تاریخی و تفریحی روستای برغان

این روستا در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ و ۱۳ کیلومتری شهر کرج در دره‌ای زیبا در میان کوه های البرز واقع شده است. به همین دلیل در بهار و تابستان درارای آب و هوای معتدل و در پاییز و زمستان نیز سرد و پر سوز است. جاده کردان و جاده آتشگاه کرج مسیرهای دسترسی به برغان هستند. رودخانه های شاهرود و سنج که از کوه البرز سرچشمه می گیرند، از این منطقه می گذرند که تاثیر زیادی در سرسبزی و آب و هوای این منطقه دارند و مناطر زیبایی را برای دوست داران عکاسی فراهم آورده است.

جاذبه های روستای برغان:

  • حسینیه اعظم در بالا محله برغان با قدمتی بیش از ۵ قرن
  • مسجد جامع با قدمت ۸۰۰ ساله و حسینیه، دو بنای مذهبی و قدیمی روستا
  • درخت چنار واقع در در مسجد جامع با قدمت بالای۱۰۰۰ سال که درون تنه ی این درخت به شکل اتاقی خالی است و بیش از ۱۰ نفر گنجایش دارد. در میان این اتاق یک حوض تعبیه شده است و اطراف آن نیز سکوهایی برای نشستن وجود دارد. همچنین درختان کهنسال گرده بینه و نارون داربیخ
  • تپه کش کلا که وجود قطعات سفالی و درختان کهن اطراف آن نشان از قدمت آن دارند
  • پل تاریخی روستای برغان بر روی رودخانه شاهرود
  • زیارتگاه چهل دختر یا پیر سپیدارک در دامنه دره شاهرود که روبروی کش‌کلا قرار دارد
  • بازار برغان که در گذشته به عنوان مرکز تجارت محصولات کشاورزی، پنبه و … بوده است

پل تاریخی روستای برغان

اکثر مردم روستای به زراعت، باغداری و دامداری مشغولند. از محصولات زراعی روستای برغان می توان به غلات، صیفی جات، محصولات باغی مانند گردو، توت، آلبالو، گوجه درختی و گیلاس اشاره کرد. فرآورده‌های لبنی، عسل، آلوچه و آلوی معروف برغان نیز معروفند و از سوغات این روستا محسوب می شوند. الک سازی نیز از صنایع دستی روستاییان این منطقه است.

در این روستا اقامتگاه بومگردی برای اسکان مسافران موجود است. همچنین برغان دارای غذاهای محلی خوشمزه ای است که چشیدن آن خالی از لطف نیست.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا