گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید زغال اخته در کشور

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ارزش افزوده محصول فرآوری شده زغال اخته 3 برابر فروش محصول خام است.

محمد باقر بی پروا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در ارتباط با سطح زیر کشت و تولید محصول زغال اخته در استان آذربایجان شرقی گفت: کل سطح زیر کشت زغال اخته استان ۳۱۱ هکتار است که شامل ۳۰۱ هکتار باغات بارور و ۱۰ هکتار غیر بارور است.

وی افزود: براساس برآوردهای اولیه میزان تولید محصول زغال اخته در سالجاری بیش از ۱۱۰۰ تن بوده و متوسط عملکرد در واحد سطح ۳.۵ تن در هکتار است.

بی پروا با بیان اینکه ۲۰ درصد از محصول تولیدی زغال اخته استان مصرف تازه خوری داشته و ۸۰ درصد آن به شربت، ترشی و … تبدیل می شود تاکید نمود: ارزش افزوده محصول فرآوری شده ۳ برابر فروش محصول خام است و مصرف آن هم در بازارهای داخلی و هم در بازار کشورهای همسایه و آسیای میانه صورت می گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی بعد از استان قزوین حائز رتبه دوم تولید این محصول در کشور است افزود: بیشترین سطح زیر کشت و تولید زغال اخته استان به ترتیب در شهرستانهای هوراند، کلیبر و خداآفرین است.

۰%

امتیاز کاربر: ۳ ( ۱ نتایج)
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا