گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اردبیل استان پاک در بیماری‌های حاد دامی است

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به رغم داشتن مرزهای مشترک با کشورهای همسایه، هیچ بیماری حاد دامی در اردبیل مشاهده نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به رغم داشتن مرزهای مشترک با کشورهای همسایه، هیچ بیماری حاد دامی در اردبیل مشاهده نمی‌شود.
بهلول تکلوی ظهر چهارشنبه در نشست با فرماندار گرمی اظهار کرد: اعتبارات زمینه تقویت خدمات‌رسانی بهتر به روستاییان، عشایر و دامداران را فراهم می‌کند و بر همین اساس ضرورت افزایش اعتبارات این مجموعه مورد تاکید است.
وی تصریح کرد: در سایه تلاش شبانه‌روزی و جهادگونه همکاران خوشبختانه هیچ بیماری حاد دامی در منطقه وجود ندارد و با وجود تعداد راه‌ها، داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و ۳ استان دیگر، جز استان‌های پاک هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به مخاطرات بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام برای جامعه و تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن گفت: خدمات دامپزشکی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی، سلامت و بهداشت عمومی جامعه، اقتصاد ملی و حتی در حوزه تجارت جهانی دارد اما خدمات آن وقتی نمایان می‌شود که بیماری خاصی در منطقه شیوع یابد.
تکلوی افزود: اگر امروز بیماری مسری و خطرناکی در منطقه وجود ندارد به دلیل عملکرد خوب این مجموعه است و در همین راستا با تمهیدات اندیشیده شده در حوزه تأمین دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.
وی با تشریح اقدامات دامپزشکی در راستای مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل خاطر نشان کرد: آبان ماه همزمان با آغاز فصل سرد و شروع مهاجرت پرندگان آبزی، در حال آماده باش بودیم و با اطلاع از شیوع بیماری در ۲ روستای شهرستان انگوت تیم‌های بیماری‌یاب به سرعت وارد عمل شدند که در تعامل با سایر دستگاه‌ها بیماری در نطفه خفه شد.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر نیز طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان تب برفکی جمعیت دام سنگین و سبک روستایی و عشایری در حال اجرا است که انتظار می‌رود با همکاری مطلوب روستاییان و عشایر استان اردبیل، صد درصد جمعیت دامی زیر پوشش واکسیناسیون قرار بگیرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا