گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سیب ایران برای مردم هند مزه کرد/سیب هندی بدون مشتری ماند

گزارش‌ها حاکی از آن است که با ورود سیب ایران به بازار هند، مردم این کشور دیگر تمایلی به خرید سیب تولید داخل هند را ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از ایندیاتودی, گزارشها حاکی از آن است که ورود سیب ایران به بازار هند باعث شده تا محصولات داخلی این کشور بدون مشتری بمانند.

در واقع گفته می‌شود تا پیش از عرضه سیب ایرانی به بازار هند هر سبد سیب هندی به وزن ۱۶ کیلوگرم با قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ روپیه در بازار این کشور به فروش می‌رسید، اما ورود سیب ایران نه تنها باعث شده تا قیمت سیب هندی ۳۰ درصد در بازار داخل این کشور به خاطر کاهش شدید تقاضا و نبود مشتری کاهش یابد، بلکه حدود ۴۸۰ میلیون تن سیب نیز در سردخانه‌های این کشور انبار شده و خاک بخورد. البته گفته می‌شود، سیب از مرز افغانستان هم به هند وارد می‌شود. هنوز هم محموله‌های بزرگی از سیب ایرانی در حال ارسال با کشتی به هند است.

ورود سیب ایرانی به بازار ازادپور ماندی که بزرگ ترین بازار عمده فروشی میوه در آسیا به شمار می‌رود، باعث ریزش قابل توجه قیمت‌ها در این بازار شده است.

سیب ایرانی بر اساس توافق تجارت آزاد موجود بدون تعرفه گمرکی وارد هند می‌شود.

ویجی کومار تالرا, دبیر اتحادیه فروشندگان سیب در ازاد پور و کشمیر می‌گوید، در برابر سیب ایرانی تقاضا برای میوه‌های دیگر مناطق به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی می‌گوید، هر سبد ۱۰ کیلویی سیب ایرانی بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ روپیه قیمت دارد و سیب کشمیر با همین کیفیت بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه قیمت‌گذاری می‌شود که به همین دلیل تولید کنندگان داخلی هند قدرت رقابت خود را در برابر سیب ایرانی از دست داده‌اند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا