گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گردشگری کشاورزی در استان مرکزی کلید خورد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: به زودی ده‌ها مزرعه گردشگری در استان مرکزی ایجاد خواهد شد.

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز با حضور نمایندگانی از جهاد کشاورزی، امور اراضی و شیلات استان، اظهار کرد: باید فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان این شاخه از گردشگری تسهیل شود و میراث فرهنگی آمادگی دارد که به مکان‌هایی که دارای مجوز از جهاد کشاورزی هستند، مجوز گردشگری کشاورزی ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی خدماتی را برای مشارکت عملی بازدیدکنندگان در محیط های کشاورزی ارائه می‌کنند، افزود: با توجه به افزایش گرایش به انواع گردشگری تخصصی و تغییرات جهانی و ضرورت ارائه خدمات طبق علائق خاص به گردشگران، این شاخه از گردشگری ضروری به نظر می رسد.

حسینی با بیان اینکه صدور مجوز گردشگری کشاورزی باعث درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان می‌شود، افزود: برخی از باغ‌ها و مزارع استان جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دارند مثلا درختانی خاص در آنها کاشته شده یا در کنار باغ، استخر پرورش ماهی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه گردشگران می‌توانند با حضور در مزارع، فرایند پرورش ماهی را ببینند و تجربه جدید کسب کنند، بیان کرد: بهره‌برداران کشاورزی با اخذ مجوز می‌توانند تور گردشگری به مزارع و باغ‌های خود ببرند و از این طریق درآمد کسب کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گردشگری کشاورزی را شامل فعالیت‌هایی دانست که یک بازدیدکننده در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی یا گذران اوقات فراغت، انجام می‌دهد و گفت: مزرعه‌داران نیز می‌توانند هنگام برداشت، هم محصولات خود را به فروش برسانند و هم از طریق گردشگری درآمد کسب کنند گردشگران در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه ای را به کشاورز می‌پردازند.

حسینی افزود: فعالیت‌های تفریحی از قبیل برگزاری تور پیاده‌روی، تفریح، اسب و کالسکه سواری، بالن سواری بر فراز مزرعه، عکاسی و نقاشی نیز در این طرح می‌گنجند و فروش فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی و دامی، آشپزی و عرضه غذاهای محلی نیز انجام می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا