گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

حفظ جمعیت روستایی در گرو تامین آب و اقتصاد پویاست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حفظ جمعیت روستاها در گرو تامین آب کشاورزی و اقتصاد پویا است گفت: امروز کمبود این دو عامل موجب سبب تخلیه روستاها می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، « علی نیکزاد» عصر سه شنبه  در پنجمین گرامیداشت ملی جنگل بانان و جان نثاران منابع طبیعی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود : تخلیه روستاها به معنای ایجاد ۱۳ تا ۱۵ میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر روستاها توجیه اقتصادی نداشته باشند مردم در آنها نخواهند ماند که البته نشانه آن هم جمعیت ۷۵ درصدی روستایی در اوایل انقلاب و کاهش آن در زمان حال است.

نیکزاد با بیان اینکه روستاییان اکنون نیازمند امکاناتی همچون آب، وسایل ارتباطاتی، تسهیلات مسکن و راه هستند اظهارداشت: در صورت اختیار به طور حتم بودجه قابل توجهی را برای طرح آبخیزداری و آبخوان داری باید اختصاص داد زیرا از این طریق می توان آب مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین کرد.

وی درخصوص وضعیت شغلی جنگلبانان گفت: امروز نیروی شرکتی به معنای برده داری نوین است یعنی افراد با قرارداد سفید بدون امنیت شغلی فعالیت می کنند، درحالی که دولت باید همه را مثل هم ببیند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی می تواند فارغ التحصیلان منابع طبیعی را به کار گیرد افزود: این وزارتخانه ۱۳۵ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی را در اختیار دارد که می تواند برای احیای این اراضی با تعهد گرفتن از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی آن را در اختیار این افراد قرار دهد.

وی اجرای طرح کاداستر را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: از دولت های گذشته تاکنون قرار است طرح کاداستر اراضی کشاورزی به اتمام برسد اما همچنان این مهم رخ نداده است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، شبکه رادیویی منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار استان کشور افتتاح و همچنین از کارت ویژه ضابطان قضایی برای جنگلبانان رونمایی شد.

در این مراسم ۱۷ جنگلبانان و جانثاران نمونه و همچنین از خبرنگاران ریحانه یاسینی و مهشاد کرمی تقدیر به عمل آمد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا