گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کیفیت بالاتر محصولات تولیدی در گلخانه هیدروپونیک نسبت به گلخانه با کشت خاکی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: :عملکرد در کشت های گلخانه ای از کشت در فضای باز بالاتر است و در گلخانه های هیدروپونیک این شهرستان عملکرد تقریبا 20 درصد بیشتر از گلخانه‌های خاکی است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با اشاره به سطح گلخانه ها در این شهرستان، گفت: سطح گلخانه ها دراین شهرستان از جمله خاکی و هیدروپونیک شامل، توت فرنگی در سطح۳۰۵۰متر مربع، گل رز ۲۲۰۰ متر مربع، گل کاکتوس ۱۰۸۰متر مربع، تولید نشاء شامل سبزی صیفی و گیاهان دارویی در سطح ۷۵۰ متر مربع ،۱۷۰۰۰ متربع سبزی صیفی و ۲۷۰۰ متر مربع نشاءگل های فصلی وانواع  درختچه های زینتی و ..است.

وی ادامه داد: در این شهرستان ۲۲۰۰ متر مربع گلخانه هیدرو پونیک شامل ۱۵۰۰ متر مربع توت فرنگی و۷۰۰متر مربع گل رز وجود دارد ومابقی گلخانه ها خاکی فعال است.

منگلی اظهار کرد:عملکرد درکشت های گلخانه ای از کشت در فضای باز بالاتر است و عملکرد در گلخانه های هیدروپونیک این شهرستان تقریبا ۲۰ درصد  بیشتر از گلخانه خاکی است؛ زیرا در کشت گلخانه ای شرایط مانند: دما رطوبت ، نور ،افات . بیماری هاو…. قابل کنترل است.

وی ابراز کرد: مدیریت این شهرستان برای توسعه گلخانه ها در تلاش جهت جذب سرمایه گذار در زمینه احداث گلخانه، تشویق جوانان جویای کار جهت  سرمایه گذاری در این زمینه می باشد و با آموزش انفرادی متقاضیان، بازدید ترویجی از شهرستان های مجاور و شرکت کارشناسان در آموزش های آنلاین از آنان حمایت می کند.

منگلی خاطرنشان کرد: به علت تفاوت در نوع بستر، نحوه ی تغذیه و..  هزینه احداث گلخانه هیدروپونیک بالاتر است و با توجه به بالا تر بودن عملکرد در واحد سطح، برگشت سرمایه هم بیشتر است.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی در گلخانه هیدروپونیک از نظر کیفیت، طعم ،کیفیت انبار داری بالاتر از محصولات تولیدی در گلخانه های کشت خاکی است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا