گروه مشاوران برندینگ فراسو
کسب و کارها
تازه‌ها

کارآفرینی با پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ

یکی از راه های ایجاد یک کسب و کار پر سود پرورش شترمرغ است. ایران دومین پرورش‌دهنده شترمرغ در جهان است. شترمرغ پرنده ای قوی جثه با پاهای بلند است و به گروه ماکیان تعلق دارد. شترمرغ به تغییرات آب و هوایی حساس نیست و به طور موثر می تواند در دمای ۲۷ تا ۲۵ درجه سانتی گراد زنده بماند.

بیشترین هزینه ی مربوط به پرورش شترمرغ هزینه ی غذا و جیره ی آن ها می شود. شتر مرغ ها از علوفه، ذرت، مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مخمر تغذیه می کنند. بهترین زمان برای کشتار شترمرغ ها بین ۱۰ تا ۱۲ ماهگی آنان است که در این مقطع زمانی حدود ۱۲۰ کیلوگرم وزن گرفته اند و از این ۱۲۰ کیلوگرم حدود ۲۵ تا ۴۵ کیلوگرم گوشت خالص به دست می آید.

از دلایلی که پرورش این پرنده رونق گرفته است این است که از تمام اجزای شتر مرغ درآمد کسب کرد.

گوشت این پرنده نسبت به دیگر گوشت های مصرفی ما مانند گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و ماهی دارای کلسترول، چربی و کالری کمتری می باشد. از این رو امروزه استفاده از این گوشت افزایش یافته است.

از پوست شترمرغ می توان برای تولید چرم با کیفیت استفاده کرد که دارای قیمت بالایی در بازار می باشد و از این چرم می توان برای تولید محصولات متنوعی مانند کت، کیف، کفش، کیف پول، کلاه و کمربند استفاده کرد.

تخم شترمرغ بین ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ گرم وزن دارد که سرشار از امگا ۳ و امگا ۶ است. هر شتر مرغ بالغ ، می تواند در هر سال حدود ۴۰ تخم تولید کند.

روغن شترمرغ برای اهداف پزشکی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن شترمرغ در داروسازی و مراقبت از پوست کاربرد زیادی دارد.

ناخن و پر شترمرغ را نیز می توانید به فروش برسانید.

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا