گروه مشاوران برندینگ فراسو
کسب و کارها
تازه‌ها

احداث باغ انار، کسب و کار روستایی

باغ انار

یکی از بهترین راه های تولیدی در بخش کشاورزی و کسب درآمد احداث باغ انار است. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد. از این میوه می توان آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه کرد. از پوست انار برای تهیه رنگ‌های سنتی استفاده می‌شود. همچنین از پوست انار برای دباغی کردن پوست نیز استفاده می شود. جوشانده انار که از جوشاندن پوست انار در آب به دست می‌آید، برای بر طرف کردن برخی از بیماری‌های گوارشی و گلو درد، یک داروی گیاهی محسوب می‌شود.

دمای مناسب رشد درختان انار ۳۵-۲۵ درجه سانتی گراد می باشد. این درختان به سرمای زیاد حساس هستند در عین حال زمستان گرم نیز باعث کاهش محصول می شود. بنابراین در اکثر نقاط کشورمان می توان به کشت انار پرداخت. در حال حاضر در تمام استان های حاشيه كوير مركزی، كشت انار انجام می گیرد. اين گياه در نواحی ساحلی و مرطوب به صورت درخت هميشه سبز و در نواحی خشك و كويری به صورت درخت خزان دار است.

احداث باغ انار در خاك های سبك رسی بهتر جواب می دهد. زمان کاشت درخت انار در فصل خواب گیاه است. برای تغذیه گیاه می توان از کوهای دامی، کمپوست و کود آلی استفاده کرد.

نقشه باغ نیز با توجه به زاویه ی تابش خورشید در نظر گرفته شود تا از آفتاب سوختگی در روزهای گرم جلوگیری شود.

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۷ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا