گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

راهکار دانشمندان برای کمبود آب در جهان/ محصولات کشاورزی زیر دریا کشت می شود

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد: دانشمندان جهان در شرایطی که طی 30 سال آینده نیاز به غذا 50 درصد و نیاز به آب 30 درصد افزایش می یابد، راهکاری پیدا کرده اند که اکنون در ایتالیا اجرا می شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، افزایش روبه رشد جمعیت جهان و افزایش تقاضا برای آب و غذا از هم اکنون دانشمندان را به فکر چاره جویی برای دهه های آینده کرده است،‌اگرچه این مشکلات از هم اکنون نیز وجود دارد و تنش هایی را در تامین آب و تغدیه درست کرده است.

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد: « دانشمندان جهان روش نوین پرورش انواع میوه و سبزیجات را در زیر دریا آغاز کرده اند، این طرح که به « باغ نمو»‌ معروف است در زیر دریا و در اتاقک های حرفه ای و مجهز انجام می شود و دانشمندان امیدوارند که این کار را با  توجه به فراوانی آب دریا در جهان عملی کنند.»

 نمونه این طرح در عمق ۶ متری دریا در شمال غرب ایتالیا اجرا می شود و مخترعان این طرح می گویند: این اولین باری است که گیاهان در زیر دریا کشت می شود و در این مزارع زیر دریایی همه نوع محصولات از ریحان و لوبیا گرفته تا قارچ و توت فرنگی کشت می شود.

مجمع جهانی اقتصاد این روش را نوعی کشاورزی پایدار نیز معرفی کرده است که در آن آب و دمای مورد نیاز با روش های طبیعی تامین می شود، در این پروژه پس از ترکیب خورشید با آب دریا، دمای ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد ایجاد می شود که نیاز رشد گیاه را فراهم می کند.

شاید سوال باشد که چگونه این گیاهان از آب شور دریا استفاده می کنند؟

آنطور که مجمع جهانی اقتصاد می گوید: آب در محفظه های گنبدی شکل که برای کشت گیاه استفاده می شود، تبدیل به گاز و دوباره مایع می شود که در نهایت آب کاملا سالم و حتی قابل شرب از آن استحصال می شود و گیاهان کشت شده را آبیاری می کنند.

این طرح می تواند مشکل کمبود آب جهان را که امروز تقاضای زیادی در بخش شرب و کشاورزی وجود دارد، برطرف خواهد کرد.

بر اساس اعلام مجمع جهانی اقتصاد، ۷۰ درصد آب جهان در بخش کشاورزی استفاده می شود که دانشمندان پیش بینی کرده اند که تقاضا برای آب تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۳۰ درصد افزایش می یابد. و جمعیت روبه رشد ۵۰ درصد غذای بیشتری نیاز خواهند داشت.

مجمع جهانی اقتصاد تاکید می کند که برای رفع مشکلات آب در سال ۲۰۵۰ پروژه « باغ نمو» می تواند برای رفع نیاز آب و غدا راهگشا باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا