گروه مشاوران برندینگ فراسو
گياه
تازه‌ها

نگهداری بامبو چگونه است؟

آشنایی با گیاه بامبو

گیاه بامبو با نام انگلیسی Ribbon Plant- Lucky Bamboo و نام علمی dracaena sanderiana شناخته می شود .این گیاه از خانواده ی Draecenaceae بوده و بر خلاف تصور عموم که بومی شرق آسیاست، بومی غرب آفریقا و جنگل های کامرون می باشد و با آن بامبو که بومی آسیا و چین است فرق می کند زیرا بامبو از خانواده ی بامبو ها بوده ولی بامبوی خوش شانس از خانواده ی دراسنا می باشد. البته تولید کننده ی بامبو خوش شانس در چین و تایوان می باشد که با تکنیک های پیچ و خم دادن به گیاه شکل می دهند .

نگهداری گیاه بامبو در منزل بسیار آسان می باشد. طبق برخی افسانه ها این گیاه باعث خوش شانسی می شود. برای زیبایی هر چه بیشتر این گیاه در منزل باید تعداد آن را فرد انتخاب کنید. این گیاه از نظر طراحی دکوراسیون داخلی حایز اهمیت می باشد.

نیاز ها، اصول داشت و تکثیر گیاه بامبو

تمام چیز هایی که گیاه نیاز دارد، تمیز کردن مرتب برگ ها در صورت وجود گرد و خاک، تعویض هفتگی آب و قرار گرفتن در محیط پر نور بدون آفتاب مستقیم. هر ماهه ریشه های سیاه گیاه را هرس کنید و آن را بشویید .

نور مناسب برای رشد گیاه بامبو

بامبو به نور فیلتر شده آفتاب نیاز دارد مانند سایه انداز درخت ها. به طور کل همه پنجره هایی که نور غیر مستقیم آفتاب را دارند برای بر آورده کردن نیاز نوری بامبو مناسب هستند .

آبیاری گیاه بامبو

گیاه بامبو را می توان هم در خاک هم در آب قرار داد ولی برای راحتی و جلوگیری از شور شدن خاک آن را در آب قرار دهید ولی دقت کنید این گیاه به آب سنگین و شور حساس می باشد پس هفته ای یک بار آب آن را عوض کرده و قبل تعویض ، آب آن را ۲۴ ساعت جدا بگذارید تا کلر آب از بین برود یا می توانید از آب معدنی استفاده کنید.

خاک مناسب برای رشد بامبو

در صورت تمایل برای کاشت در خاک از سه قسمت مساوی ماسه ، پیت موس و خاک باغچه استفاده کنید. در این صورت دیگر نیازی به ریختن قطره در خاک نیست. توجه کنید اگر گیاه بامبو از ابتدا داخل آب ریشه داده، دیگر آن را داخل خاک منتقل نکنید زیرا در این صورت رشد گیاه به تاخیر افتاده یا زرد شده و از بین می رود. برای این منظور گیاه بامبو را یا از ابتدا داخل خاک قرار دهید یا آن را ابتدا داخل ماسه منتقل کرده بعد از یک ماه به خاک کامل وارد کنید.

دما مورد نیاز برای گیاه بامبو

با توجه به منطقه ی بومی این گیاه دمای بین ۱۸ تا ۲۳ درجه بهترین رنج دمایی می باشد هیچ وقت این گیاه را جلوی کولر و پنکه یا نزدیک بخاری قرار ندهید.

تغذیه مناسب برای بامبو

با قطره ی مخصوص هر ماه یک بار گیاه بامبو را با آن تغذیه کنید.

رطوبت مورد نیاز برای گیاه بامبو

رطوبت متوسط محیط و آب بخار شده از گلدان برای گیاه کافی است.

تکثیر بامبو و روش ازدیاد آن

می توان از طریق بریدن ساقه در تابستان و قرار دادن آن در آب گیاه بامبو را تکثیر کرد .روش دوم تکثیر گیاه بامبو به روش قلمه زدن انجام می شود.

بعد از قلمه زدن بامبو، دیگر ساقه‌ها پیچ نخواهند خورد و راست بالا می روند.

 

 

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۶۵ ( ۱ نتایج)
منبع
رضوان فلاورویکی پدیا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا