گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صادرات ۸.۸ میلیون تنی محصولات کشاورزی با کمک صنایع تبدیلی

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری افزایش صادرات محصولات کشاورزی از ۴.۱ میلیون تن در سال ۹۲ به ۸.۸ میلیون تن در سال ۹۹ رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «امید گیلانپور » امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی که در هشتاد و دومین برنامه پویش دولت تدبیر و امید با حضور رییس‌ جمهوری از شهرستان دماوند به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به افتتاح ۴۴۳ طرح صنایع غذایی و فرآوری افزود: تامین امنیت غذایی به عنوان یکی از اهداف مهم توسعه کشور در گرو توجه به حلقه‌های متنوع بخش کشاورزی اعم از تولید، فرآوری، نگهداری و توزیع محصولات کشاورزی است.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه فائو از این زنجیره حیاتی با نام زنجیره از مزرعه تا سفره یاد می‌کند، اظهارداشت: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از مهمترین حلقه‌های این زنجیره حیاتی است که سرمایه‌گذاری در این بخش اثرات چند وجهی را برای این بخش به دنبال خواهد داشت.

گیلانپور گفت: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی باعث کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش ارزش تولیدات کشاورزی شده و با ایجاد اشتغال در مناطق مستعد تولید که به طور عمده در مناطق روستایی قرار دارد، باعث کاهش فقر و نابرابری و گسترش امنیت و تعادل در مناطق می‌شود.

وی افزود: این صنایع با متنوع سازی محصولات کشاورزی باعث رونق و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و افزایش انگیزه برای کشاورزان می‌شود.

صنایع تبدیلی رتبه اول اشتغالزایی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در هشت سال دولت تدبیر و امید شاهد رشد قابل تجهی در  ظرفیت‌ سازی صنایع تبدیلی کشاورزی بودیم، این صنایع امروز رتبه اول اشتغالزایی، رتبه دوم تعداد واحدهای صنعتی، رتبه سوم ارزش تولیدات و رتبه چهارم ارزش افزوده در صنعت کشور را کسب کرده است.

گیلانپور درباره طرح‌های صنایع تبدیلی در استان تهران هم گفت: در هشت سال دولت تدبیر و امید در استان تهران، ظرفیت صنایع تبدیلی و صنایع غذایی با ۳۰۰ درصد رشد، از ۱.۳ میلیون تن به ۴ میلیون تن رسیده است و همچنین از ۱۰۷ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در استان به حدود ۲۵۰ هزار تن رسیده‌ایم.

وی افزود: امروز با افتتاح ۴۴۳ طرح صنایع تبدیلی و فرآوری، بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گفته وی، پروژه امروز در دماوند سردخانه‌ای با سرمایه گذاری ۱۹.۸ میلیارد تومان است که تنها ۴.۵ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی بوده و مابقی آن توسط سرمایه گذار فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، امروز در هشتاد و دومین برنامه پویش دولت تدبیر و امید با حضور رییس‌ جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس از سه طرح زیربنایی آب و خاک به مساحت ۶۶ هزار هکتار، ۴۴۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی، دو طرح شهرک‌های کشاورزی و ۱۴ طرح شیلاتی به ارزش بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان برای ۲۴ هزار و ۱۳۴ نفر اشتغالزایی افتتاح شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا