گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور در کرمانشاه تولید می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تولید سالانه بیش از پنج میلیون و ۵۷ هزار تن محصولات کشاورزی در استان، گفت: این مقدار چهار و نیم درصد تولیدات کل کشور را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوربخش حاتمی عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمانشاه سالانه بیش از چهار میلیون و ۱۴۹ هزار تن تولیدات زراعی و ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی تولید می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تولید بیش از ۱۰۶ میلیون و ۱۴۳ تن محصولات زراعی و باغی در کشور، استان کرمانشاه سهم ۴.۲۲ درصدی از این تولیدات دارد.

حاتمی کل تولیدات آبزیان استان را ۲۳ هزار تن و ۶۰۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید ۵۲۶ هزار و ۷۲۹ تنی این محصول در کشور، کرمانشاه سهم ۴.۴۸ درصدی را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه یادآوری کرد: استان ما هم اکنون ۱۱.۴۵ درصد از کل تولیدات دامی خود را با تولید ۵۴۴ هزار و ۲۲۱ تن به خود اختصاص داده است.

وی تولیدات دامی کل کشور را چهار هزار و ۷۵۲ تن در سال اعلام کرد.

حاتمی اراضی زارعی استان کرمانشاه را بیش از ۸۹۹ هزار هکتار عنوان و با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات باغی به ۴۲ هزار و ۱۵۲ هکتار می رسد، جمعیت دامی استان را نیز چهار میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۱۱ واحد اعلام کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا