گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کسی دلسوز “سراب نیلوفر” نیست

متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر کرمانشاه با بیان اینکه با این روند تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت، گفت: متاسفانه هیچ کس دلسوز این مجموعه تفریحی نیست.

محمدرضا نقدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تداوم شرایط نابسامان مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر، اظهار کرد: از حدود چند ماه پیش که این سراب خشک شد، گردشگری آن هم تقریبا رو به تعطیلی رفت.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل جذب گردشگر در این مجموعه یعنی “سراب” کماکان خشک است، افزود: صدور مجوز حفر چاه‌های عمیق در زمین‌های اطراف سراب یکی از اصلی‌ترین دلایل خشک شدن سراب است، چراکه برداشت بسیار بی‌رویه‌ای از آب‌های زیرزمینی دارند.

متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر ادامه داد: برخی از زمین‌های اطراف سراب به کشاورزان غیربومی اجاره داده شده که آنها هم برای اینکه بیشترین درآمد را کسب کنند، کشت‌های آب‌بر و چندباره انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: چندی پیش اداره آب هر کدام از این چاه‌ها را به دلیل برداشت بی‌رویه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان جریمه کرد، اما باتوجه به اینکه کشاورزان در این زمین‌ها کشت‌های چندباره انجام می‌دهند و سود خوبی عایدشان می‌شود، این رقم جریمه چیزی برایشان نیست.

نقدی تصریح کرد: حتی در چند روز گذشته هم که بارندگی داشتیم، علیرغم اینکه هوا بارانی بود، اما کشاورزان بازهم زمین‌های خود را با آب چاه آبیاری می‌کردند.

وی با بیان اینکه خشک شدن سراب تا حدود زیادی گردشگری آن را از بین برده، گفت: همه گردشگران برای دیدن سراب و زیبایی این پهنه آبی  می آیند، اما حالا که دیگر سرابی نیست، گردشگر چندانی در این مجموعه نداریم.

متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر خاطرنشان کرد: در ایام عید امسال که سراب هنوز خشک نشده بود، گاها روزانه  تا پنج هزار نفر هم بازدیدکننده از مجموعه داشتیم، اما حالا هفته ای ۵۰ گردشگر هم نداریم.

وی با بیان اینکه تنها دو ماه تا پایان قراردادش برای اجاره این مجموعه باقی مانده، گفت: از خرداد که سراب کم کم خشک شد، این مجموعه نه تنها دیگر سودی برایمان نداشت، بلکه هر ماه تا حدود ۳۰ میلیون تومان هم از جیب برایش هزینه کرده‌ام.

نقدی اجاره سالیانه‌ای که به دادگستری استان پرداخت کرده را حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: دیگر قصدی برای تمدید اجاره این مجموعه ندارم، چراکه همه بی‌خیال آن شده‌اند.

وی اضافه کرد: دادگستری، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای و… هرکدام متولیان این مجموعه هستند، اما هیچکدام برای برون رفت آن از شرایط کنونی‌اش راهکار نمی‌دهند و هرکس ساز خود را می‌زند.

متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر با تاکید براینکه با این روند تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت، یادآورشد: تا زمانی که سراب نیلوفر وضعیت خوبی داشت و درآمدزا بود، همه از آن سهم خواهی می‌کردند، اما اکنون که شرایط بغرنجی دارد، هیچکس زیر بار مشکلات آن نمی‌رود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا