گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

انحصار دولت، عامل کندی در تأمین نهاده‌های دامی است

واردکنندگان نهاده‌های دامی اعلام کردند: انحصار در بارگیری نهاده‌ها از بندر امام خمینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عامل تأخیر در روند تأمین نهاده برای مرغداران و دامداران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند انحصار در بارگیری نهاده‌ها از بندر امام خمینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عامل تأخیر در روند تأمین نهاده برای مرغداران و دامداران است. در نامه این اتحادیه به کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی آمده است؛

جناب آقای دکتر خاوازی
وزیر محترم جهاد کشاورزی
با سلام و احترام؛

همانطور که استحضار دارید تأخیر بارگیری نهاده‌های دامی علیرغم تأمین ارز مورد نیاز و عرضه کالا در بازار گاه از مهمترین موارد اعتراض دامداران و مرغداران کشور است که به غلط تصور بر ایجاد تأخیر از طریق واردکنندگان کالا بوده است.

متأسفانه بنا بر اطلاعات موجود مهمترین عامل تأخیر در بارگیری نهاده‌های دامی بعد از معضل تأمین ارز) که اخیراً از طریق پیگیری‌های انجام شده تا حدودی مرتفع گردیده است (مشکل کمبود کامیون حمل کالا از بنادر می‌باشد. در همین ارتباط نیز بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، انحصار در بارگیری و حمل محموله‌های متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام در بندر امام بیشترین سهم را در تأخیر تحویل تعهدات واردکنندگان به دامداران و مرغداران از یکسو و هزینه و خسارت مضاعف بر واردکنندگان از سوی دیگر را دارد که این امر عمدتاً ناشی از حجم نامتعارف واردات نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بوده است.

در این خصوص ملاحظه تصویر بخشنامه شماره ۴۷/۵۰۴۷۷ مورخ ۱۱.‌۰۴.‌۱۴۰۰‬ معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمل نهادی‌های دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هزینه‌های رو باری اضافی به سراسر کشور، مصداق بارز تبعیض و ظلم در حق بخش خصوصی برای کالای مشابه و تقویت بخش دولتی بر خلاف مفاد اصلاحی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوب مقام معظم رهبری می‌باشد و مشخص نیست بر چه اساسی نهادی‌های دامی متعلق به بخش خصوصی که توسط وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازار گاه به دامداران و مرغداران با نرخ‌های مصوب فروخته شده باید از اولویت حمل خارج گردند. علی ای حال با توجه به عوارض متعدد روند فعلی خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به بررسی و اقدامات اصلاحی فوری دستورات عاجل مبذول و نتیجه امر به ابلاغ شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا