گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نخستین گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی فضای باز کشور در مهاباد به بار نشست

عضو هیات علمی و از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد مهاباد گفت: با تلاش کارشناسان و محققان حوزه کشاورزی این دانشگاه برای نخستین بار در کشور، توت فرنگی به صورت کشت هیدروپونیک در محیط باز به بار نشست.

محمدجواد نظری دلجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت هیدروپونیک یا بدون خاک در فضای باز و خارج از شرایط کنترل شده آب و هوایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای از جمله توت فرنگی با این روش برای مناطقی که کم آب و با مشکل آب مواجه هستند، کاربرد دارد و با توجه به اینکه در فضای باز امکان رشد محصول نیز وجود دارد نیازی به ساخت سازه‌های گلخانه و سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیست.

وی اظهار داشت: با استفاده از این نوع کشت مناطقی که دارای خاک نامناسب برای کشت محصولات گلخانه‌ای هستند توصیه می شود به طوری که با تامین عناصر مورد نیاز گیاه امکان تولید محصول با کیفیت به صورت هیدروپونیک در فضای باز فراهم خواهد شد.

نظری دلجو بیان کرد: تولید بدون خاک یا هیدروپونیک توت فرنگی در گلخانه روش جدیدی نیست اما تولید آن در فضای خارج از محیط کنترل شده گلخانه برای نخستین بار در سطح منطقه است.

این محقق کشاورزی در خصوص اهداف این نوع کشت گفت: کشور ما با کمبود منابع آبی و خاک حاصلخیر مواجه است، بنابراین با استفاده از این سیستم ما در فضای آزاد و بدون نیاز به خاک و آب محصول تولید می کنیم.

وی ادامه داد: با تکیه بر دانش و پتانسیل دانش داخلی، حتی در شرایط تحریم هم می توانیم از مراحل سخت گذر کنیم و به رونق تولید دست یابیم.

هیدروپونیک یا آب‌کشت، یکی از روش‌های خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کم ترین نیاز به آب (با استفاده از محلول مغذی) است.

۰%

امتیاز کاربر: ۰.۶۵ ( ۱ نتایج)
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا