گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

ایران زیباست؛ ارتفاعات «ماسال»

بهترین زمان برای سفر به این منطقه از اواسط بهار شروع‌ می شود و تا اواخر تابستان ادامه دارد. سبز شدن درختان، گذر ابرها و مه‌‏های سپید‏پوش، بارش‏های ناگهانی همه می تواند دلایل خوبی برای سفر به این ییلاق بی نظیر در فصل دل انگیز بهار شود.

طبیعت شمال ایران، چون بهشتی زیبا بر روی زمین دلبری ‌می‌کند. درمیان این بهشت سرسبز روستاها و ییلاق هایی با طبیعت بکر و دست نخورده وجود دارند که شما را با خود به دنیایی متفاوت می‌برند. ماسال دومین شهر مرتفع گیلان بعد از رودبار است. این شهر در کنار کوه‌های تالش و رودخانه خالکایی که از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد واقع شده‌است. ماسال از کلماتی مانند “مسال” و “مازال” به معنی کنار کوه یا دارای کوه گرفته شده است. در قدیم به این شهر سبز رودکنار هم می‌گفتند. مردمان مهمان نواز و زحمتکش ماسال از قوم کهن تالش هستند و به زبان محلی تالشی صحبت می‌کنند. برای رفتن به ماسال کافی است وارد جاده تهران رشت شوید. پس از گذشتن از شهرهای فومن و صومعه سرا به روستای طاهرگوراب خواهیم رسید. عبور از کنار روستاهایی با طبیعت بکر و عجیب، شنیدن صدای گوش نواز پرندگان و دیدن مرتع‌های وسیع بسیار جذاب و دیدنی است. در ادامه مسیر پس از عبور از یک جاده جنگلی زیبا با منظره‌های منحصربه‌فرد از جلگه و دشت و کوه به ماسال خواهیم رسید. مردم مهمان نواز و باصفا در ییلاق‌های ماسال آماده مهمان‌نوازی از شما هستند.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه از اواسط بهار شروع‌ می شود و تا اواخر تابستان ادامه دارد. سبز شدن درختان، گذر ابرها و مه‌‏های سپید‏پوش، بارش‏های ناگهانی همه می تواند دلایل خوبی برای سفر به این ییلاق بی نظیر در فصل دل انگیز بهار شود. همچنین برای فرار از گرمای طاقت فرسا تابستان و دور شدن از هیاهو و زندگی شهری بهترین فرصت برای رفتن به سمت خنکا و صفای ییلاق است.

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا