گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

جایگاه ارزنده ایران در تولید محصولات باغی و زراعی در دنیا

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: این سرزمین با مجموع 2.5 میلیون هکتار تولیدات باغی و 12 میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی جایگاه ارزنده ای در تولید محصولات کشاورزی در دنیا دارد و جز 7 کشور برتر تولیدکننده محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایانا، علی اکبر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در چهاردهمین رویداد ملی تولید، توزیع و مصرف میوه و سبزیجات در ایران، فرصت ها و چالش ها که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد ملی فرصتی است تا با تعامل، گفتگو و به اشتراک گذاشتن تجربیات، بخش را احیا و موسسات تحقیقاتی و بهره برداران درکنار هم قرار گیرند.

وی با بیان این که سال ۲۰۲۱ به عنوان سال بین المللی میوه و سبزی نامگذاری شده است، عنوان کرد: اتلاف انرژی ها، تغییر کاربری اراضی و تغییرات اقلیمی مشکلات بسیاری را در همه دنیا و به ویژه کشور ما به وجود آورده است و به نظام های مختلف زراعی آسیب رسانده است.

مویدی ادامه داد: مشکلات بیماری کرونا بسیاری از فعالیت های بخش کشاورزی، صادرات و اقتصاد را مختل کرده است که باید با تعامل این مشکلات کاهش یابد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: نقش توانمندسازی بهره برداران حوزه میوه و سبزی به ویژه کشاورزی خانوادگی بسیار حائز اهمیت است و باعث هم راستا شدن همه حوزه های کشاورزی می شود.

وی افزود: با نگاه به وضعیت کشاورزی دنیا که حدود ۶۷ درصد جمعیت آن کشاورزان و باغداران هستند، ۱۱ درصد از اراضی دنیا به تولیدات محصولات کشاورزی اختصاص دارد و ۴۳ درصد از کل صادرات جهان مربوط به محصولات کشاورزی است، ایران بین ۷ کشور اول تولیدکننده محصولات کشاورزی قرار دارد و این سرزمین با مجموع ۲.۵ میلیون هکتار تولیدات باغی و ۱۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی جایگاه ارزنده ای در تولید محصولات کشاورزی در دنیا دارد.

مویدی در رابطه با ضایعات محصولات کشاورزی گفت: در بحث صنایع تبدیلی و فرآوری و ضایعات این بخش هنوز راه زیادی در پیش است و حدود ۳۵ میلیون تن ضایعات در بخش کشاورزی داریم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا