گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تکمیل زنجیره ابریشم در گلستان/صنایع دستی حرف زیادی برای گفتن دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: زنجیره تولید ابریشم در گلستان تکمیل شده تا دیگر خام فروشی انجام نشود.

به گزارش خبرنگار مهر ابراهیم کریمی ظهر چهارشنبه در جلسه تخصصی تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان اظهار کرد: صنایع دستی گلستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: در سنوات اخیر به بسته بندی، برندسازی، برپای کارگاه های صنایع دستی و غیره تاکید شده است.

وی افزود: هفت بازارچه در حال احداث صنایع دستی در استان ظرفیت بی نظیری است که سبب تحول خواهد شد.

کریمی ادامه داد: صنایع دستی امروز به جایگاهی رسیده است که برای ایجاد بازارچه بخش زیادی از اعتبارات استانی را در اختیار می‌گیرد و این امر به واسطه همت و تلاش هنرمندان استان بوده که توانستند این صنعت را به دیگران معرفی کنند.

وی گفت: متاسفانه در دو سال اخیر کرونا به این حوزه آسیب زده و نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های تعطیل و دچار رکود شدند و جلوی حرکت رو به پیشرفت این صنعت گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اضافه کرد: مباحث حمایتی و پشتیبانی در حوزه تجاری سازی را در دستور کار قرار دادیم و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون منعقد شده که بخش عمده‌ای از مصوبات آن مربوط به صنایع دستی است.

کریمی گفت: پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع دستی و موضوعات گردشگری و بافت تاریخی گرگان و گمیشان به صورت پررنگ در این تفاهم نامه دیده شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تولید ابریشم در گلستان جلسات متعددی برگزار و بازدید های مختلفی صورت گرفته است.

کریمی بیان کرد: در تکمیل تولید این محصول از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها هم کمک خواهیم گرفت تا دیگر ابریشم به صورت خام دیگر استان‌ها ارسال نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: کارگاه‌های خوبی در این خصوص در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین از پیگیری مشکلات بخش صنایع دستی خبر داد و گفت: تجاری سازی چهار محصول امروز رسماً آغاز می‌شود که نقطه عطفی در صنایع دستی گلستان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا