گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

طبیعت کوهستانی روستای پلور

پلور منطقه‌ای کوهستانی که دارای تابستانی بهاری بهشتی است. از آنجا که روستای پلور در بالای ارتفاع 2300 متر قرار دارد، هوای خنک و دسترسی نه چندان آسان آن باعث زیبایی های بکر و دست نخورده طبیعت آن شده است.

روستای پلور در مسیر جاده هراز و پس از روستاهای مُشا و آبعلی واقع شده است و بخشی از استان مازندران به حساب می‌آید. روستای پلور به خاطر آب و هوای دلپذیرش در بهار و تابستان محبوبیت زیادی دارد، به ویژه در اواسط بهار که دشت‌ گل‌های خودرو زردرنگ در این منطقه خودنمایی می‌کند و برف روی کوه‌ها ذوب و در رودخانه‌ای که از این روستا می‌گذرد، خروشان می‌شود.

آب اسک، رینه، لار، نوا، مشا،آبعلی، وانا و … از مناطقی هستند که در نزدیکی روستای پلور قرار دارند. پلور به واسطه آب و هوای بسیار خوب خود در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر از همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. پلور روستای زیبایی است.

جاذبه‌های دیدنی روستای پلور

  • دره زمان

دره زمان در حاشیه رود لار نام تنگه‌ای زیبا و بکر در دل شهرستان پلور استان مازندران است که در سمت چپ جاده لار قرار دارد. افسانه‌های زیادی درباره این تنگه زیبا گفته می‌شود. افسانه‌هایی در مورد فرار محلیان به این تنگه برای دوره از حمله دشمنان و مخفی کردن گنج‌هایشان در همین منطقه و همچنین تلاشی که نسل‌های بعدی برای یافتن این گنج‌ها کردند. اما نه تنها برای این افسانه‌ها، بلکه برای یافتن هوایی خنک و پاک قطعا باید به این نقطه زیبا از آمل سفر کنید.

  • پارک ملی لار

پارک ملی لار که قسمت‌هایی از آن در استان تهران و قسمتی دیگر از آن در استان مازندران قرار دارد، دریاچه سد لار و کوه دماوند هم در محدوده این پارک قرار دارند. منطقه سر سبز پارک لار در شمال پلور قرار دارد که مسیر دسترسی آن از طریق جاده لار است.

دشت لار منطقه‌ی مسکونی نیست ولی ییلاق عشایر محسوب می‌شود. این منطقه از لحاظ جانوری (وحش) بسیار غنی و به همین خاطر از سال ۵۴ به پارک ملی لار تغییر نام داد و در سال ۶۱ به منطقه‌ی حفاظت شده تبدیل شد و در آن هرگونه شکاری ممنوع اعلام شده است. گونه‌های جانوری نادری همچون ماهی قزل آلای خال قرمز نیز در این منطقه تحت حفاظت می‌باشند.

  • دشت و غار گل زرد

غار گل زرد در مراتع شمالی روستای منظریه منطقه پلور قرار دارد.  درون غار گل زرد آب‌های زیر زمینی جریان دارد که معمولا از مهر ماه تا اردیبهشت ماه غار به دلیل آب گرفتگی بسته است. بنابراین از خرداد تا شهریور ماه، پیش از خروجی سد لار، نرسیده به راهدارخانه منظریه، جاده خاکی سمت چپ مسیری است می‌توانید به غار بروید و از شگفتی‌های آفرینش متعجب شوید. دشت غار گل زرد اواخر اردیبهشت ماه از گل‌های وحشی ریز زرد رنگ پوشیده می‌شود که بسیار تماشاییست.

  • آبشار قلعه دختر

آبشار قلعه دختر یکی از زیباترین آبشارهایی است که بعد از گردنه امامزاده هاشم به سمت پلور، بعد از اولین پل و در چند متری تاسیسات تونل امامزاده هاشم قرار دارد، آبشاری بر روی صخره های غرب جاده به نام آبشار دائمی قلعه دختر دیده می شود.

قلعه دختر در نزدیکی آبشار دختر قرار دارد که ویرانه‌هایی از آن باقی مانده است. در گذشته‌های دور آب از کنار ویرانه‌های قلعه دختر عبور می‌کرده است. قدمت قلعه دختر به دوران ساسانیان برمی‌گردد. قصه‌های بسیاری در مورد قلعه دختر گفته شده است که از آن‌ها چنین برمی‌آید که مکانی مهم و مقدس برای مراسم‌های آئینی بوده است.

با سایر روستاها آشنا شوید:

ییلاق خوشواش آمل
روستای لاویج مازندران با تلفیق چشمه آب گرم و جنگل
روستاي نوا از استان مازندران

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا