گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت گل محمدی از گلستان های این شهرستان از بیستم فروردین ماه آغاز شد و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمدرضا صالحی با تاکید بر اینکه شهرستان داراب از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد، ابراز کرد: بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی این شهرستان ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار است، افزود: ۵۰۰ هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم  کشت شده است.

صالحی با اشاره به اینکه بیشتر گلستان‌های دیم شهرستان در مناطق کوهستان داراب قراردارد، تصریح کرد: متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی به ترتیب ۱۲۰۰ و ۲۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۷ هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه از گلستان های این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب مهمترین ویژگی گل محمدی این شهرستان  را ارگانیک بودن آن عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۳۰۸ هکتار از گلستان های دیم این شهرستان از شرکت سوئیسی “Bio Inspecta”  گواهی ارگانیک اخذ کرده و بدین ترتیب زمینه صادرات به اروپا و کشور‌های حاشیه حوزه خلیج فارس و آسیای میانه فراهم شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا