گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل جهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت گل محمدی از گلستان های این شهرستان از اواخر فروردین ماه آغاز شده است و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب اله فتحی تصریح کرد: شهرستان داراب از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد و بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سطح زیرکشت گل محمدی شهرستان داراب ۵۶۰۰ هکتار است، ابراز کرد: از این میزان ۵۰۰ هکتار آبی و مابقی به صورت دیم کاشته شده است.

فتحی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی در این شهرستان به ترتیب ۱۲۰۰ و ۲۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است، بیان کرد: در سال جاری با توجه به خسارت سرمازدگی به بخشی از گلستان های این شهرستان، پیش بینی می شود حدود ۶ هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده گلستان‌های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است، افزود:  ۷۰ درصد گل محمدی این شهرستان  به صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب اظهار کرد: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازارهای داخلی به اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا