گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کرمانشاه بیشترین نشان ملی صنایع دستی غرب کشور را کسب کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه با دریافت ۱۷ نشان ملی در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی غرب کشور، توانست رتبه نخست را از آن خود کند.

امید قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برگزاری این دور از رقابت ها به مدت چهار روز در هتل پارسیان کرمانشاه، اظهار داشت: استان های اردبیل با ۱۵ نشان ملی، آذربایجان غربی با ۱۲ نشان، کردستان با ۱۱ نشان، ایلام با چهار نشان و همدان با سه نشان ملی به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه آثار ارسال شده به این جلسه از نظر مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه به بازار مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: در نهایت از ۲۲۶ اثر ارسالی کلیه استانها، تعداد ۶۲ اثر توانستند نشان ملی کسب کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون کرمانشاه ۱۱۰ نشان ملی را کسب کرده، افزود: با احتساب نشان های ملی امسال، این تعداد به ۱۲۷ عدد رسید.
قادری همچنین اظهار داشت: کرمانشاه با داشتن ۱۱ نشان اصالت یونسکو از جایگاه مهمی در حوزه صنایع دستی در کشور برخوردار است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا