گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

میگو و ماهی نسبت به دیگر مواد غذایی به صرفه ترند

تولیدکننده و پرورش دهنده آبزیان و میگو با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده افزود: یکی از دلایل عمده این مسئله، فرهنگ‌سازی و اصلاح نحوه عرضه و پخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، مهندس امیر آقابابایی معاون اتحادیه تولید و تجارت آبزیان درمورد تنوع بخشی به محصولات شیلاتی و تولید فرآورده‌های آبزیان با برنامه «گفتگوی علمی» گفتگو کرد.

آقابابایی با بیان اینکه تولید آبزیان در کشور تماماً توسط بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: آبزیان شاید کمتر بخشی باشد که دولت نقشی در تولیدات آن ندارد.

وی افزود: کارخانه‌های عمل آوری آبزیان در چهار بخش به تنوع بخشی و افزایش سرانه مصرف کمک می‌کنند؛ بخش نخست نوع عمل آوری و فرآوری محصول است، بخش دوم بهره مندی از بسته‌های جدید و متنوع، بخش سوم استفاده از گونه‌های جدید و بخش چهارم نیز واردات ماهیان تجاری است.

معاون اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با بیان اینکه ما در بخش پرورش و تولید با مشکلات تکنیکی مواجهیم گفت: ما دو پروژه سرقرمزی میگو و عمل آوری آبزیان را با سازمان شیلات و موسسه تحقیقاتی شیلات شروع کردیم اما سرمایه گذاران بخش شیلات بیشتر تمایل دارند که با همان شیلات و ارگانها همکاری کنند.

در ادامه، مهندس مرتضی حِراجی تولیدکننده و پرورش دهنده آبزیان و میگو گفت: دریافت تسهیلات مراحل اداری دارد و فقط عده خاصی هم نیستند که تسهیلات می‌گیرند.

وی افزود: اگر طرح تولیدکنندگان، توجیه اقتصادی داشته باشد و بر مبنای نیازهای کشور و نوآورانه باشد می‌توان در دریافت تسهیلات و حمایت‌ها موفق شد اما همین هم کار راحت و آسانی نیست و باید مراحلی طی شود.

این تولیدکننده و پرورش دهنده آبزیان و میگو ارتباط بین دانشگاه و صنعت در این حوزه را ضروری دانست و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی که تعدادشان هم کم نیست باید طرح‌های جدید را بگیرند و روی آن کار کنند.

حراجی گفت: دانشگاه باید کار کردن را به دانشجو آموزش دهد و در مقابل، دانشجویان هم وقتی رشته شیلات را انتخاب می‌کنند باید بدانند که باید در دریا فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده اما هنوز با ایده آل فاصله زیادی دارد افزود: یکی از دلایل عمده این مسئله، فرهنگ سازی و اصلاح نحوه عرضه و پخت است.

تولیدکننده و پرورش دهنده آبزیان و میگو تأکیدکرد: میگو و ماهی نه تنها غذای گرانی نیست بلکه می‌تواند اقتصادی تر هم باشد و البته به شرطی که انواع غذاها را با آن بپزیم.

حراجی با اشاره به تألیف انواع کتاب و شعر و تولید بازی‌های مختلف برای آشنایی کودکان با فرهنگ مصرف آبزیان گفت: کودکان از ابتدا باید با شکل و بو و خواص ماهی آشنا شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا