گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

دردسرهایی که کمبود مواد غذایی در کشورها درست کرده است

بلومبرگ طی گزارشی نوشت، طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از مواد غذایی پرمصرف به شدت گران شده اند و یا یافتن آنها دشوار است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از بلومبرگ، طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از مواد غذایی پرمصرف به شدت گران شده‌اند و یا یافتن آنها دشوار است.

در این گزارش آمده است، کسب و کارها برای یافتن جایگزین این مواد برای ارائه به مشتریان با مشکل مواجه هستند.

این مشکل ناشی از زنجیره تامین طولانی در جهان است که عوامل متعددی از آب و هوای نامساعد و همه گیری کرونا تا تنش های ژئوپلتیکی و افزایش تقاضا در آن دخیل هستند.

در آلمان، مصرف کنندگان نوشیدنی با کمبود بطری مواجه هستند.

در آمریکا، پاپ کورن (ذرت بو داده) به یک نگرانی برای علاقمندان به سینما تبدیل شده است زیرا کشاورزان تصمیم گرفته اند ذرت را کنار گذاشته و غلات پرسودتر بکارند. اجزای ظروف پاپ کورن نیز کمیاب شده است.

سبزیجات نیز از این مشکلات در امان نمانده اند؛ برای مثال کمبود کاهو در استرالیا سبب شده است تا رستوران های زنجیره ای KFC، کلم در ساندویج های همبرگر خود قرار دهند.

در انگلیس، رستوران‌های زنجیره ‌ای مک‌ دونالد مجبور شدند تا گوجه ‌فرنگی را جیره ‌بندی کرده و به‌ جای ۲ ورقه گوجه از یک ورقه در ساندویچ‌ های خود استفاده کنند  زیرا هزینه ‌های فزاینده گرم‌ کردن گلخانه ‌ها با گاز سبب کمبود این ماده غذایی شده است.

این غول فست فود در جهان مجبور شده است تا فروش سیب زمینی های سرخ کرده با اندازه بزرگ خود را در چند کشور به علت کندی ارسال محموله های سیب زمینی  و کمبود آن در جهان، متوقف کند.

در عین حال، گزارش شده است که رستوران های KFC، سیب زمینی سرخ کرده را با وافل مخلوط جایگزین کرده است. در کنیا، کاربران شبکه های خواستار تحریم رستوران زنجیره ای فست فود برای استفاده نکردن از سیب زمینی های محلی  شده اند.

کمبود مواد غذایی به ژاپن نیز آسیب زده است و برخی غذاخوری ها را بر آن داشته تا غذاهای ویژه ای را از منوی خود حذف کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا