گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

جشنواره بز مهابادی؛ نخستین جشنواره مجازی اصفهان در کشور

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان از برگزاری دومین جشنواره بز مهابادی اردستان به صورت مجازی درروز چهارشنبه ۶ اسفندماه که به عنوان نخستین جشنواره مجازی در کشور است خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بز مهابادی اردستان به صورت مجازی درروز چهارشنبه ۶ اسفندماه که به عنوان نخستین جشنواره مجازی در کشور، اظهار داشت: به منظور حفظ توده ژنتیکی ارزشمند بز مهابادی اردستان و جلب توجه مسئولین دولتی و غیر دولتی به حمایت از پرورش این نوع بز و توسعه ی حرفه گله داری دامداران مهابادی و همچنین تشویق و تقدیر پرورش دهندگان برتر این دام، دومین جشنواره بز مهابادی در تاریخ ۶ اسفندماه سال جاری با همت و همکاری دست اندرکاران این عرصه برگزار می شود.

وی افزود: نظر به رعایت پروتکل های بهداشتی امسال دومین جشنواره به صورت مجازی و وبینار (آدرس سامانه:  http://vc.areeo.ac.ir/ch/iatech۶  و با نام کاربری: iate۶u  و  گذر واژه: fy۵Zx) برگزار خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان در توضیح اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: شغل گله‌داری از دیرباز از مشاغل پردرآمد جمع کثیری از اهالی مهاباد اردستان بوده و هنوز هم عده زیادی از مردم از این طریق امرار معاش می کنند. یکی از دام هایی که در تامین گوشت، فرآورده های لبنی و اقتصاد خانوار دامداران نقش ارزنده ای داشته و توانسته شرایط خشک کویری در مراتع قشلاقی تا شرایط سخت کوهستانی در مناطق ییلاقی را به خوبی تحمل نماید بز مهابادی اردستان بوده است.

وی افزود: متاسفانه، اخیرا شاهد آمیخته­گری های کنترل نشده بین این توده ژنتیکی با تژاد های متفرقه ای می باشیم که احتمال انقراض این نژاد و جایگزینی آن با نژادهای دیگر را جدی نموده و این نگرانی وجود دارد که نه تنها دام های حاصله مناسب شرایط اقلیمی و بیابانهای کویری مهاباد نباشند بلکه به دلیل محدودیت تامین علوفه و آب با کیفیت در مراتع قشلاقی و ییلاقی، خطر انقراض این توده ارزنده بز بومی را به همراه دارد.

ایراندوست بیان کرد:  به منظور حفظ این توده ژنتیکی و جلب توجه مسئولین دولتی و غیر دولتی به حمایت از این دام و حرفه گله‌داری دامداران مهابادی مقرر گردید تا دومین جشنواره بز مهابادی در ششم اسفند سال جاری به صورت مجازی برگزار شود.

وی اهداف برگزاری جشنواره را در معرفی بز بومی مهابادی اردستان و جلوگیری از طلاقی های غیر اصولی دانست و گفت: آموزش و توانمندسازی دامداران و انتخاب و معرفی بزهای برتر و تقدیر از دامداران و فرهنگ سازی برگزاری جشنواره ها به صورت مجازی از دیگر اهداف این جشنواره است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا