گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اصفهان رتبه اول تولید شیر کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان در تولید شیر رتبه اول کشور و همچنین در تولید گوشت با میزان ۷۱ هزار تن در سال رتبه دوم کشور را دارد و در گوشت سفید نیز ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال را دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند در مراسم افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای امنیت غذایی، فرهنگ‌سازی غذای حلال اظهار کرد: استان اصفهان یک استان پهناور با میزان ۷/۱۰ میلیون هکتار کل اراضی و ۵۶٨ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اراضی محدود کشاورزی و محدودیت‌ها در آب کشاورزی اصفهان تصریح کرد: باهمت کشاورزان، مدیریت خوب، همت جهاد کشاورزی و همچنین استفاده از علم و مراکز دانشگاهی سعی کردیم با افزایش بهره‌وری در استان، کمبودها را جبران کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط جایگزینی محصولات کم آب‌برو اصلاح باغات و استفاده از درختانی که به کم‌آبی مقاوم هستند در دستور قرار گرفت، همچنین در بخش گیاهان زراعی و گیاهان دارویی نیز تمرکزمان روی گیاهان کم آب بر بود.

مرادمند با بیان اینکه همچنین توسعه گشت گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد، گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های پیشتاز در کشت گلخانه‌ای است که نزدیک به دو هزار و ۴۵٠ هکتار کشت گلخانه‌ای دارد و این مقدار در حال افزایش است.

وی گفت: اصفهان در تولید شیر رتبه اول کشور و همچنین در تولید گوشت با میزان ۷۱ هزار تن در سال رتبه دوم کشور را دارد و در گوشت سفید نیز ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال را دارد.

مهرداد مرادمند با اشاره به اهمیت و زحمات کار دامپزشکان و فعالان این عرصه اذعان کرد: اگر عامل بیماری وجود داشته باشد ممکن است جمع کثیری از جامعه دچار مشکل شوند و دامپزشکی و دامپزشکان از رخ دادن این موضوع پیشگیری می‌کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا