گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

لزوم راه‌اندازی کشاورزی قراردادی براساس زنجیره تولید در آذربایجان‌شرقی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: راه‌اندازی کشاورزی قراردادی بر اساس زنجیره‌های تولید و کشت محصولات کشاورزی در استان ضروری است.

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یونس ژائله، در جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان برای بررسی چالش ها و ظرفیت های بخش کشاورزی استان افزود: بخش صنعت استان نیز باید محصول مورد نیاز خود را اعلام کند تا براساس آن زنجیره های جدید کشت و تولید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر ظرفیتهای کشاورزی از بسیاری از کشورهای جهان پیش است، اظهار داشت: به دلیل نبود یکسری برنامه ریزی و سیاست گذاریهای مناسب، از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: از هم اکنون باید نیازسنجی و برنامه ریزی لازم برای تولیدات کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ انجام شود به عنوان مثال کارهایی مربوط به حوزه آبیاری قطره ای یا بخش های مربوطه باید مشخص شود.

ژائله، با بیان اینکه مشکلات مربوط به فعالان بخش کشاورزی باید احصا و برای تک تک آنها برنامه ریزی شود، ادامه داد: بخش کشاورزی با مشکل نقدینگی مواجه بوده و این موضوع در روند تولید و برداشت محصول تاثیر منفی می گذارد.

وی کوچک بودن زمین های کشاورزی و یکپارچه نبودن آنها را از دیگر موانع رسیدن به اهداف بخش کشاورزی اعلام و یادآوری کرد: یکپارچه کردن اراضی کشاورزی علاوه بر اینکه موجب توسعه کشاورزی صنعتی در استان می شود در کاهش هزینه های تولید و برداشت نیز نقش بسزایی ایفا می کند.

افزایش بی رویه قیمت اقلام مورد نیاز حوزه کشاورزی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت و عدم حمایت لازم از کشاورزان، عدم وجود نقدینگی لازم در حوزه کشاورزی، مشکلات عدم تامین بذرهای مرغوب و با کیفیت توسط کشاورزان به دلیل قیمت بالا و عدم امکان واردات حجم مورد نیاز کشاورزان، عدم نظارت صحیح بر واحدهای تولید کود در کشور و عدم امکان آزمایش کودهای تولیدی توسط کشاورزان به دلیل بالا بودن قیمت آزمایش های مربوطه از جمله مهم ترین مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا