گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۲ روستای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید صفایی افزود: برای ثبت این اقدام بزرگ چندین بار همراه با مسئولان استانی و کشوری از نزدیک قابلیت‌های این دو روستا بررسی شده است.

صفایی دو روستای ثبت شده ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد را قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه دانست و بیان کرد: در کنار این دو روستای تاریخی، آثار دیگری از جمله محوطه کاروانسرای روستای چم کره در تنگ سرخ شهرستان بویراحمد، قلعه بندی در روستای ضرغام آباد شهرستان کهگیلویه و محوطه هراری آب کاسه در روستای فیلگاه شهرستان کهگیلویه نیز ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با قرار گرفتن این روستاها در فهرست آثار ملی زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

صفایی خاطرنشان کرد: شناسایی قابلیت‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روستاهای استان از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جاری بوده است.

وی ابراز داشت: در طول هفته بازدیدهای میدانی همراه با تیم کارشناسی این اداره کل و مسئولان استانی از روستاها گردشگری استان به منظور شناسایی ظرفیت‌ها انجام می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا