گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌ها
تازه‌ها

آشنایی با تیلر کولتیواتور

کولتیواتور ماشین کشاورزی

کولتیواتور یا شخم زن یا تیلر دستگاه های بسیار موثر و مفیدی در زمینه استفاده بهتر و بهینه از وقت، نیروی انسانی کمتر و راندمان بیشتر در زمینه باغداری و کشاورزی هستند. این دستگاه ها به منظور شخم زنی باغ، یدک کشی، سمپاشی، خاک ورزی، تسطیح و … بکار می روند. کولتیواتور ها در دو نوع بنزینی و دیزلی در بازار عرضه شده اند. نوع بنزینی آن برای زمین های کوچک و نوع دیزلی آن برای زمین های وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. سوخت کولتیواتور دیزلی گازوییل است که با توجه به قدرت بالا و کارایی مناسبی که دارد از مصرف سوخت پایینی برخوردار است. این دستگاه درمدل ها و قدرت های مختلف موجود می باشد.

کولتیواتور دارای قدرت عالی، راندمان کاری بالا و حمل و نقل آسان می باشد و با نصب انواع موتور و گیربوکس دارای قدرت و کیفیت متفاوتی است. می توان با اضافه کردن متعلقاتی به کولتیواتور نوع کاربری آن را تغییر داد. ادواتی مانند بارکشی با نصب تریلر، سمپاشی با نصب پمپ سمپاش، آب کشی با نصب پمپ آب، وجین زنی سله شکنی، خاک ورزی و تیغ زنی و تسطیح خاک در باغات، خیش، نهر کن و گاو آهن که نوع کاربری کولتیواتور را تغییر می دهد. تیغه های این دستگاه بسیار مقاوم بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند بر حسب نیاز زمین را شخم بزند. بر اساس نوع دستگاه می توان عرض و عمق شخم متفاوتی را به دست آورد. عرض و عمق شخم مطلوب به مساحت، نوع خاک و انتخاب صحیح کولتیواتور وابسته است. کولتیواتور در دو مدل استارتی و هندلی عرضه می گردد. در نوع هندلی نیز با کشیدن طناب هندل کولتیواتور روشن می شود. چرخ های متفاوتی نیز برای کولتیواتور وجود دارد که با توجه به کارایی آن باید با دقت انتخاب شود. از دیگر متعلقات کولتیواتور می توان به کاور و چراغ اشاره کرد که فقط ظاهر بیرونی آن تغییر می کند و ارتباطی به کارایی آن ندارد. نوع چراغدار در دو مدل تک چراغ و دو چراغ موجود می باشد.تیلر کولتیواتور
نحوه انتخاب تیلر مناسب 
تیلرهای باغی از پرکاربردترین و عمومی ترین ادوات کشاورزی می باشند که به علت مکانیزم نسبتا ساده، طراحان و سازندگان در برند های مختلفی اقدام به تولید و عرضه این دستگاه در سراسر جهان نموده اند. سطح کیفیت موتور و لوازم و قطعات جانبی، توان و قیمت دستگاه از عامل اصلی در انتخاب تیلر مناسب می باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ویکی پدیاابزار فروشفامکو
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا