گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

همدان باید به قطب قطب فرآوری در کشور تبدیل شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه این استان قطب تولید سیر در کشور است گفت: باید با راه اندازی شهرک تخصصی، همدان را به قطب فرآوری سیر تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، اصغر زبردست شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بر تسریع روند  احداث شهرک تخصصی سیر همدان تاکید کرد و افزود: موانعی پیش روی این طرح مهم وجود دارد که باید با تعامل و همکاری بیشتر برداشته شود.

وی اظهار داشت: تعاونی سیرکاران دلسوزانه در پی راه اندازی این شهرک است و مسئولان استان نیز اقدامات خوبی برای حمایت از این تولیدکنندگان انجام داده اند که باید تداوم داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: شهرک تخصصی سیر از لحاظ زیرساختهای مورد نیاز مانند گاز، برق و آب و همچنین جاده های دسترسی نیازمند کمک و همراهی مسوولان است زیرا تامین این امکانات هزینه های هنگفتی برای اعضای تعاونی سیرکاران دارد.

زبردست، از شرکت شهرک های صنعتی استان همدان خواست در این راستا مساعدت کرده و مانند سایر شهرکها و نواحی صنعتی نیازمندی های شهرک سیر را نیز فراهم کند.

او یاداوری کرد: در این شهرک استقرار واحدهایی از بسته بندی، انبارداری، سردخانه، بازاریابی و صادرات پیش بینی شده و می تواند اشتغال قابل توجهی را ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: سیر بعد از سیب زمینی و کشمش محصولی راهبردی برای استان محسوب می شود که در سبد صادراتی استان همدان سهم ویژه ای دارد.

به گزارش ایرنا، زمینی به وسعت ۳۰ هکتار از اراضی ملی واقع در روستای «انصار الامام» برای احداث شهرک تخصصی سیر جانمایی شده است.

طبق آخرین آمار حدود ۴۱ هزار تن سیر خشک در استان همدان تولید شد که به عبارتی ۷۰ درصد سیر کشور در این خطه حاصلخیز تولید می شود و این پیشتازی «قطب تولید سیر کشور» را به همدان لقب داده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا