گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

از لیموترش محلی تا پرتقال والنسیا؛ فصل برداشت مرکبات خوزستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان محصول تولیدی باغات مرکبات خوزستان در سال گذشته ۸۵ هزار تن بوده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۹۵ هزارتن مرکبات از این باغات برداشت شود.

محمد حسنی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان سطوح زیر کشت باغات مرکبات استان خوزستان ‏اظهار کرد: سطوح باغبانی استان خوزستان از جمله نخیلات، مرکبات، سایر باغات، گلخانه و گیاهان دارویی شامل حدود ۶۲ هزار هکتار است که از این میزان، حدود ۳۹۲ هزار تن انواع محصولات در سال ۹۸ برداشت شد.

وی با اشاره به وضعیت باغات مرکبات خوزستان افزود: سطح باغات مرکبات ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار است که عمدتاً در شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک، شوشتر، ایذه و باغملک هستند و حدود ۳ هزار بهره‌بردار نیز در حوزه مرکبات خوزستان فعالیت دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: میزان محصول تولیدی باغات مرکبات خوزستان در سال گذشته ۸۵ هزار تن بوده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۹۵ هزارتن مرکبات از این باغات برداشت شود.

حسنی‌نسب درباره فصل برداشت مرکبات در خوزستان گفت: فصل برداشت مرکبات استان خوزستان، از تیرماه و مردادماه با برداشت لیموترش محلی شروع می‌شود و در اسفندماه با برداشت پرتقال والنسیا پایان می‌یابد.

وی در خصوص وضعیت بازار مرکبات خوزستان عنوان کرد: مرکبات تولیدی استان عمدتاً درون استان خوزستان به فروش می‌رسند اما بخشی از آن نیز به سایر استان‌ها و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ارتقای کیفی مرکبات خوزستان تصریح کرد: مدیریت اصولی بر اساس توصیه کارشناسان و محققان، توسعه و بارور شدن ارقام تجاری و شرایط مطلوب ریزش‌های جوی دو سال گذشته، از دلایل ارتقای کمی و کیفی مرکبات تولیدی استان خوزستان است.

حسنی‌نسب درباره عمده‌ترین مشکلات تولید مرکبات در استان خوزستان نیز گفت: قدیمی و کم‌بازده بودن حدود ۶۰ درصد باغات مرکبات استان، نبود اعتبارات تسهیلاتی لازم برای توسعه و جایگزینی باغات کم‌بازده و قدیمی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و سردخانه برای باغداران و عدم بهره‌برداری از پایانه صادراتی استان خوزستان، از عمده‌ترین مشکلات تولید مرکبات در استان خوزستان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا