گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ماسک با تلفیق صنایع دستی توسط هنرمندان گلستانی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از تولید ماسک‌هایی از جنس پنبه و ابریشم با تلفیق هنرهای سنتی توسط هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم حاجی ابراهیمی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به تداوم استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ضرورت ایجاد تنوع در طراحی این ابزار مقابله با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: این نیاز هنرمندان و صنعتگران استان گلستان را بر این داشت که با طراحی اصولی و کاربردی بر اساس ارزش‌های معنوی رشته‌های بومی استان، ماسک‌هایی را با استفاده از نساجی سنتی و تلفیق آن با رودوزی‌های اقوام مختلف استان تولید کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خاطرنشان کرد: ماسک‌هایی که در استان تولیدشده از جنس الیاف پنبه و ابریشم است و تزئینات روی آن شامل رودوزی سنتی شاهکوه، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق، بخارا دوزی و غیره است که برحسب سفارش تولید و عرضه می‌شود.

حاجی ابراهیمی با اشاره به این‌که ماسک‌های صنایع‌دستی که معمولاً سه‌لایه تولید می‌شوند قابلیت شستشو و استفاده مکرر را دارند و تنوع در طرح و رنگ قدرت مانور بیشتر در هماهنگی با پوشاک را برای مصرف‌کننده فراهم می‌سازد، بیان کرد: این ماسک‌ها با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از فیلتر بهداشتی در لایه میانی و رعایت نکات و استانداردهای بهداشتی تولید می‌شوند.

گفت: در استان گلستان ۱۵ هنرمند به تولید ماسک با تلفیق هنرهای سنتی می‌پردازند که به‌صورت میانگین ماهانه چهار هزار و ۵۰۰ ماسک کاملاً سنتی تولید و به بازار هدف عرضه می‌کنند.

حاجی ابراهیمی اضافه کرد: تعدادی از این هنرمندان همچنین به تولید بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، سربند و حوله که تماماً با محصولات صنایع‌دستی است اقدام کرده‌اند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا