گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اجرای طرح مصرف ریزمغذی در ۱۰۰ هزار هکتار مزارع برنج مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مصرف ریزمغذی در ۱۰۰ هزار هکتار مزارع برنج استان و افزایش ۷ درصدی تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران (مازندپاج)، مجید بهادری گفت: در راستای اجرای طرح تغذیه فراگیر مزارع برنج استان مازندران با کاربرد کودهای زیستی، محرک های رشد و استفاده از کلرورپتاسیم در سال ۱۳۹۹ که به نام جهش تولید نامگذاری شد، این طرح در ۱۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری همه شهرستان های استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با ارزیابی تولید از مزارع تحت پوشش، افزایش تولید تا ۷ درصد بدست آمد.

بهادری تصریح کرد: بالاترین میزان افزایش تولید مربوط به شهرهای مرکزی استان بود که بیشترین سطح تولید و سطح زیرکشت را داشته و از پتانسیل، شرایط جوی، مکانیزاسیون، کاشت و برداشت مکانیزه برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بهره مندی از تجربه بدست آمده و گسترش آن به تمامی سطوح، دستیابی به عملکرد بالاتر را در سال های آتی تسهیل می کند، گفت: اجرای طرح فراگیر تغذیه ای در مزارع برنج استان مربوط به برنامه های جهش تولید استان است که با همکاری و تامین هزینه کامل توسط کشاورزان انجام شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا