گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

راه حل ژاپن برای تامین گندم/ خداحافظی با برنج‌کاری و سلام به کاشت گندم

روزنامه ژاپن تودی گزارش داد: بر اساس اعلام وزارت کشاورزی ژاپن، کشاورزان موقتا کاشت برنج را کم کرده و به سمت کشت گندم و سویا رفته‌اند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ژاپن تودی، وزارت کشاورزی و شیلات ژاپن گزارش داد، کشاورزان این کشور تولید برنج را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده و به سمت کشت گندم و سویا رفته‌اند.

این اقدام به خاطر افزایش قیمت این محصولات در بازار جهانی ناشی از درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین بوده و باعث شده تا ژاپن در معرض کمبود این محصولات کشاورزی قرار گیرد. از ۴۷ استان در ژاپن ۳۷ استان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند کشت برنج را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند.

از سال ۱۹۶۲ و بنا به اعلام این روزنامه ژاپن تودی، مصرف برنج در ژاپن همواره رو به کاهش بوده است، اما مصرف گندم و سویا در این کشور همچنان بالاست.

ژاپن ۸۰ درصد گندم و ۹۰ درصد سویای موردنیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد می‌کند و از زمان درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین قیمت این محصولات به شدت افزایش یافته است.

وزارت کشاورزی ژاپن پیش‌بینی کرده که امسال فقط ۳۵ هزار هکتار در این کشور زیر کشت برنج برود و تولید آن به حدود ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تن خواهد رسید.

نهادهای بین‌المللی نظیر سازمان بین‌الملل و سازمان تجارت جهانی اخیرا بارها هشدار داده‌اند که بحران کمبود غذا ناشی از درگیری نظامی با اوکراین بسیار جدی است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا