گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۵۰ درصد بذر گوجه‌فرنگی فضای باز در داخل کشور تولید می‌شود

معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال اعلام‌کرد: اکنون ۱۸ تا ۲۰ تن بذر گوجه‌فرنگی فضای باز معادل ۵۰ درصد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «صمد مبصّر» با بیان این‌که همه بذرهای گوجه‌فرنگی فضای باز تولید شده در داخل غیرهیبرید هستند، افزود: اکنون حجم کمی از این بذرها در نظام گواهی قرار دارد، اما با تمهیدات انجام شده و استقبال بخش خصوصی، این سهم در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی کشور در فضای گلخانه‌ای ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰  هکتار است و به‌طور معمول ۲۲ هزار عدد بذر گوجه‌فرنگی در هر هکتار از گلخانه‌ها کشت می‌شود که در مقایسه با مصرف بذر گوجه‌فرنگی در فضای باز عدد کمی است.

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، در مورد واردات بذر گوجه‌فرنگی خاطرنشان‌کرد: پارسال نزدیک به ۱۶ هزار و ۳۶۳ کیلوگرم به علاوه یک میلیارد عدد بذر گوجه‌فرنگی برای کشت در گلخانه‌ها و فضای باز در مزارع، وارد کشور شده است.

وی با بیان این‌که اکثر بذر گوجه‌فرنگی مورد نیاز گلخانه‌ها وارداتی هستند، گفت: ارقام مختلف بذر گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای به منظور تنوع‌بخشی از کشورهایی مانند فرانسه، هلند، ترکیه، آمریکا و اسپانیا وارد می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها سالیانه بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در سطح ۱۳۰ هزار هکتار در اراضی کشاورزی کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود که بخشی از این محصول نیز به بازارهای هدف کشورهای همسایه صادر می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا